Sunday 22 April 2012

BLOGER PAS TUNTUT JANJI PR DI KEDAH


DEDAH: MANIFESTO DI KEDAH
(Dipetik dari blog PR)
Rakyat kedah terutama ahli PAS PATUT menilai semula undi yang diberikan kepada pakatan rakyat, kita patut tengok semula apa yang pernah PR janjikan kepada rakyat di Kedah.  JANJI-JANJI PAKATAN RAKYAT DI KEDAH telah dideahkan oleh kumpulan pemerhati politik UKM di Kedah, Pekara tersebut di bocorkan oleh pensyarah UKM.
JANJI-JANI PAKATAN BELUM DITUNAIKAN
 * Janji memberi elaun kepada tok imam dan bilal masjid.
* Janji untuk menubuhkan Institusi Ar-Rahn untuk golongan berpendapatan rendah.
* Janji hendak tambah hasil penternak keli di bawah projek Kedah Agro.
* Janji ada Dana Teroka untuk peniaga Bumiputera.
* Janji kemungkinan untuk menurunkan caj air demi kebajikan rakyat. Apa yang berlaku ialah rakyat kena bayar bil air di pejabat SADA sahaja. Juga masalah kekurangan air di Universiti Utara Malaysia (UUM) dan kadar caj air yang berbeza-beza di Kulim High Tech.
* Janji hendak beri perlindungan Takaful kepada warga emas tanpa mengira kaum.
* Janji hendak membina kemudahan sukan khusus untuk wanita.
* Janji hendak tingkat aktiviti pelancongan. Yang berlaku adalah kemerosotan pelancong dari luar yang berkunjung ke negeri Kedah.
* Janji henda beri cuti edah selama 30 hari kepada wanita yang kematian suami dan 14 hari untuk suami kematian isteri.
 Allah SWT berfirman ” sebenarnya siapa yg menepati janji nya dan bertakwa maka sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yg bertaqwa.” Dalam sisi lain Islam juga mencela bagi mereka yg menghianati amanat. Allah SWT berfirman “Sesungguhnya binatang yg paling buruk di sisi Allah ialah orang-orang yg kafir krn mereka itu tidak beriman. orang-orang yg kamu telah mengambil perjanjian dgn mereka sesudah itu mereka menghianati janjinya pada tiap kalinya dan mereka tidak takut .”

# DAH MENJADI LUMRAH BAGI PAKATAN HARAM SUKA MENIPU.

No comments:

Post a Comment