Sunday 6 May 2012

EDISI BERSAMAMU: KISAH MENYAYAT HATI KELUARGA AHLI PARLIMEN BALING.


Begikah sikap seorang pemimpin yang mengakui diri seorang yang berpendidikan agama... mengabaikan tanggungjawab seorang sebagai pemimpin.Malahan seorang Zakaria Awang, 77 tahun bukanlah orang asing bagi ahli parlimen baling ini. Pakcik ini jugalah yang menaikan dan mangngankat beliau sebagai pemimpin.    


Penderitaan Pakcik ini yang juga Bapa saudara kepada ahli parlimen Baling, menghidap penyakit kanser mulut sekian lama dan perlu mendapat rawatan pakar di pandang sepi. Sekiranya ahli parlimen ini mempunyai sikap keperihatinan dan mempunyai ciri-ciri pemimpin yang berjiwa rakyat melalui slogan 'NEGARA BERKEBAJIKAN" seperti yang di gembar gemburkan dalam buku JINGGAY. mengapa tidak di bantu. ATAS DASAR RAKYAT YANG MEMILIH BELIAU SEBAGAI PEMIMPIN ATAU ATAS DASAR PERTALIAN KELUARGA. 
Inikah NEGARA BERKEBAJIKAN YANG DI LAUNGKAN sedangkan rakyat yang juga bapa saudaranya yang berdada dan kawsan penepatanya sendiri pun di anak tirikan. Bagaimana mampu untuk memimpin sebuah negara sedangkan amanaH dan tangungjawab tidak dapat di laksanakan.  

No comments:

Post a Comment