Saturday 9 June 2012

EKSKLUSIF!!!!!!!! DEMO DI CELAK : PENDUDUK KECUTKAN TELOQ "TOK ZIZAN" #savekedah

Sekitar DEMO:-






Penduduk di sekitar Kampung Iboi mengadakan Bantahan di Pusat Perenginan Lata Celak, Kupang... Dema bertujuan menunjukan ketidakpuasan mereka kepada kezaliman pentadbiran PAS Kedah yang di naungi Usataz Azizan.


Air menjadi sumber utama penduduk Kampung. Mereka menggunakan AIR dari latar celak sebagai sumber untuk minum, membasuh serta mandi. dahulunya AIR di Lata Celak tersangatlah jernih sebelum Pembalakan, tetapi sekarang air ini sudah tercemar dan Keroh.  kini mereka menghadapi krisis air tercemar. Bahkan mereka terpaksa menakung AIR hujan untuk sumber minuman. 


Sekarang ini, Lata Celak sepi, tiada lagi Pengunjung Kerana di sebabkan kencantikan sungai terbabit sudah terhapus, yang tinggal hanya gerai dan batu sebagai NISAN tanda di kuburkan oleh Ostat azizan dan koncu-koncunya.

Hasil maklumat yang di perolehi,pembalakan yang di lakukan di kawasan tersebut tidak mempunyai permit dari Jabatan Alam Sekitar setelah menukar status Hutan Simpan ke status Hutan Ladang untuk di jadikan Ladang Sejahtera.
 













MEMANG PAS NI SUKA AUTA... AKU HARAP NASIB PENDUDUK KAMPUNG  IBOI TERBELA... CIKGU JO PUN JANGAN PANDANG ENTENG TERHADAP MEREKA INI..... GERAN,GERAN,GERAN,GERAN TANAH MANA.........??????

1 comment:

  1. dr awal aku memang tak puas hati dengn kepimpinan ustaz azizan..tp alhamdulilah...skrg kedah dah diambil alih oleh kerajaan bn...aktiviti pembalakkn kat kg iboi pon dah bkurangan..

    ReplyDelete