Thursday 28 June 2012

GEMPARRR.. BILA BLOGGER TMK :DUKE OF UMNO MEMPERTAHAN Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary.


Di sini K.K tak perlulah nak ulas panjang-panjang berhubung serangan sebuah PARTI yang berideologi KOMUNIS @ DAP yang di sokong pula oleh sebuah PARTI yang kononya memperjuangkan ISLAM (PAS). Padahal apabila seorang tokoh dan ahli Perniagaan Melayu yang banyak membantu sekolah-sekolah melayu (kebangsaan) di luar bandar,  diserang hebat oleh ahli politik DAP, di mana suara PAS....ahhhhhhh!!!! aku malas nak ulas... Korang baca lah apa yang Duke of UMNO nukilan :-

Aku dengar DAP dah mula serang Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary. Paling hebat, diorang canang kat Penang bahawa Tan Sri Syed Mokhtar memiliki hutang sebanyak RM34.4 bilion..!!! Perghhh..!!! Banyak tuuuu..!!!

Rasanya, dah tentu ramai yang tertanya-tanya kenapa DAP serang Tan Sri Syed Mokhtar secara tiba-tiba, kan? Ye la...Tan Sri Syed Mokhtar tak pernah kacau orang. Dia orang business dan tak interested dengan permainan politik...

Dalam kajian sumber dalaman DAP, aku dapat tahu bahawa diorang serang Tan Sri Syed Mokhtar sebab beliau nak take over Penang Port dari Kerajaan. 

Penang Port tu bawah kerajaan, tapi mengalami kerugian lately. Nak tahu kenapa? Khabarnya Penang Port tu rugi sebab banyak kargo yang beroperasi secara "black market". 

Siapa dalangnya? Khabarnya ia didalangi oleh tauke-tauke Cina yang kebanyakkannya menyokong dan memberi dana kepada DAP. Bila Penang dapat kat DAP, maka makin seronoklah diorang sebab DAP memang dikatakan dah lama beraksi sebagai "king" dalam hal ehwal "black market" kat Penang Port tu..!

Sebab tu la Penang Port rugi sejak 3 - 4 tahun kebelakangan ni...

Atas sebab tu Kerajaan nak jual sebahagian sahamnya dalam Penang Port tu kat syarikat luar. Dan sudah tentulah saringan demi saringan dibuat...

Kalau nak serah Penang Port kat taikun-taikun Cina macam Robert Kuok, Vincent Tan dan sebagainya, dah tentulah makin teruk jadinya aktiviti "black market" kat Penang Port tu. Silap-silap, makin banyak kargo yang diorang "black market"kan.

Maka sebab tu la Kerajaan pilih TS Syed Mokhtar sebab beliau berniaga ikut undang-undang, bayar cukai, tak lari dari kastam, mempunyai empayar perniagaan yang meyakinkan dan sangat berpengalaman dalam shipping company.

Dalam erti kata lain, setakat TS Syed Mokhtar nak handle Penang Port tu.."sap sap sui" je...senang je padanya...cuma, yang jadi cabarannya ialah sudah tentu penyangak-penyangak yang lari dari bayar cukai dan operasi "black market" kat situ...

Ye la bro...bukan senang nak "putih"kan kawasan "hitam", kan? Maka sebab tu la dikatakan DAP serang TS Mokhtar...DAP tak mahu "lubuk duit haram" di Penang Port tu "dibersihkan" oleh TS Syed Mokhtar..! Lagipun, DAP ada banyak rahsia kat situ...heh!

Betul ke TS Syed Mokhtar ada hutang sebanyak RM34.4 bilion? Heh! Menipu sangat le tu! Sapa yang "baik hati" sangat nak kasi hutang sebanyak tu kat TS Mokhtar? Kalau RM34.4 juta tu mungkin la...tapi kalau RM34.4 bilion tuuuu...hanya orang takde akal je yang percaya..!

Kalau korang nak tahu, GLC sepenting MAS tu nak cari RM9 bilion pun susah! MAS terpaksa menyembah banyak agensi kewangan untuk cari fund untuk revive business MAS. RM9 bilion yang MAS dapat tu pun dalam bentuk sukuk! Kena bayar balik ikut perjanjian...

Dan logik sangat ke TS Mokhtar senang-senang je dapat pinjaman sebanyak RM34.4 bilion??? Bank mana yang nak lulus..??? Gila ke apa? Bodoh betul la sapa yang buat cerita fitnah tu...

Tapi tu la hakikatnya. Cina-cina DAP dok tabur jugak fitnah tu kat Penang. Yang paling menyedihkan, puak-puak PAS yang tak reti satu haram hujung pangkal tu tepuk tangan kat Cina tu. Bingai...sorry to say la...memang bingai pun...

Pada aku, TS Mokhtar adalah salah seorang ahli perniagaan yang sepatutnya menjadi ikon kebanggaan orang Melayu, termasuk aku. Memang aku tak kaya macam beliau, tapi aku salute TS Mokhtar sebab dia membuktikan bahawa anak Melayu boleh jadi hebat dan berjaya.

Tapi yang menyedihkan, ada juga orang Melayu yang jeles dan nak menjatuhkan TS Mokhtar. Korang pernah tengok ke orang Cina jatuhkan rakan-rakan pesaingnya yang lain dengan cara yang kotor? 

Korang pernah tengok Robert Kuok pedajal Vincent Tan atau Lim Goh Tong? Tapi, orang-orang Melayu yang tak sedar diri ni terlebih bijak pula bila terpengaruh dengan propaganda DAP nak jatuhkan orang Melayu sendiri...sedih, kan? 

Come on la bro...make up your mind la. Kita perlu supportive sesama kita untuk maju. Cuba tengok orang-orang Cina..diorang bersatu. Dan kenapa kita tak boleh ubah perangai dan contohi sifat baik yang ada pada orang-orang Cina? Belajar la berfikir dengan bijak sikit...please..!

No comments:

Post a Comment