Monday 4 June 2012

HIMPUNAN HIJAU: MAHFUZ BEEN MEMANG "KANTOI" MATEMATIIK


 BETUL KE 100,000 YANG HADIR DALAM STADIUM BERKAPASITI 32,387 ORANG SAJA...???!!!

POST: THE DUKE's Blog.


Ini yang diceritakan di Harakah
Seramai "100,000" orang dikatakan hadir pada Himpunan Hijau ke Putrajaya pada malam 2 Jun lalu di Stadium Darulaman. Kalau ada yang sebut jumlah di bawah 100,000 maka orang itu dianggap dusta, fitnah dan jahat oleh puak-puak PAS...

Kata depa, depa pergi ke stadium tu dan lihat "ratusan ribu" puak-puak "hijau" yang datang malam tu. Pak Samad Janggut pun kata yang hadir tu berjumlah "ratusan ribu"...heh!

Tapi, aku tahu kapasiti sebenar Stadium Darulaman tu. Sebenarnya...stadium tu hanya mempunyai kapasiti penonton seramai 32,387 orang sahaja.

Ia disahkan sendiri oleh Laman Web Rasmi Perbadanan Stadium-Stadium Negeri Kedah sejak stadium itu diubah suai pada 1997 dan terakhir sekali pada 2006.
Stadium Darul Aman mula dibina pada tahun 1967. Mempunyai kapasiti penonton sebanyak 32,387 dengan semuanya berkerusi selepas pengubahsuaian pada tahun 1997 dan 2006.

Tapi, oleh kerana aku kesian kat puak-puak PAS tu...takpalah...aku tambah 8,000 seat lagi untuk depa genapkan jadi 40,000. 
Ni pulak yang dikatakan Susan Loone dari Malaysiakini..50,000 je..? Bukan 100,000 ke???!!!

Dan aku bagi lagi 10,000 orang yang berada di tengah padang, walaupun aku tahu kat padang tu hanya muat sekitar 6,000 hingga 7,000, termasuk yang berada di atas trek getah malam tu...

Sekali lagi...aku bagi lagi 10,000 untuk puak-puak PAS yang duduk di luar stadium, termasuk para penjaja, peniaga, polis, unit amal dan "orang yang datang makan di KFC atau yang lalu drive thru" kat tepi stadium tu...heh!

Tapi tu laaaa...40,000 + 10,000 + 10,000 = 60,000 orang saja. Tak cukup lagi 100,000 ni..!!! Camana nak cukupkan 100,000 yang macam Mahfuz kata tu? Adehhhh....

Camana pulak aku nak jadikan jumlah yang datang tu "RATUSAN RIBU" macam Pak Samad Janggut dan puak-puak PAS yang dok maki hamun tu..??? Heh!

Errr...cam ni la...aku "double"kan jumlah keseluruhan dalam stadium tu, 40,000 X 2 buah stadium. Alamakkkk...baru 80,000 orang je...camana ni bro? Aku kira dua buah stadium tu pun tak cukup 100,000 lagi....adehhhh....

Err...orang-orang PAS yang dok cuba nak menipu tu boleh tolong cukupkan ke tak kiraan matematik tu? Setahu aku, matematik takleh menipu...! Heh!

2 comments:

  1. ada pulak gambar lebai-lebai pas taik stimg ada yang gesek punai kat punggong musmilah pas... peluk pun ada.. himpunam ke lembah maksiat ni

    ReplyDelete
  2. Ada angan2 gak ea puak2 PAS ni nk mrintah Malaysia..Boleh ke dia org mrintah ni..Kesiannye aku kt puak2 ni..Lau stakat jadi pecacai ngan penjilat juboq Anwar, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal Singh xpayah dok pasang angan2 le.

    ReplyDelete