Thursday 21 June 2012

PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH KEPADA KRISTIAN

                                                     
“Kebetulan saya pergi, imam baru habis sembahyang, setelah mereka mengadakan
 ceramah kuliah Maghrib, daripada Maghrib sampai 9.30 malam..dilambatkan supaya
 orang tak boleh datang ceramah.

 “Saya tengah lalu di masjid itu, saya dengar doa 
(imam itu)..’Ya Allah berikan kami kebaikan 
dalam kematian’..Saya ambil itu sebagai soalan 
(ceramah saya)..Saya tanya soalan..kita 
semua akan mati..malaikat akan tanya siapa 
Tuhan kamu..?

 “Jawapannya mudah..Allah..cuma saya 
tanya soalan kepada mereka semalam..kalau 
kamu jawab Allah..maka malaikat akan tanya balik..
Allah yang mana satu..kerana di dunia dulu..Allah Islam ada..dan Allah Kristian ada,”
 katanya.

Menurutnya tidak ada alasan yang paling munasabah, PAS menghalalkan 
pemberian 
kalimah Allah kepada penganut Kristian, kecuali atas sebab taatkan Ketua 
Pakatan Rakyat (PR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Sebab tak ada alasan langsung 
untuk mereka menghalalkan 
tindakan itu..semata-mata 
kerana berkiblatkan Anwar Ibrahim 
yang gila nak kuasa..gila 
nak ke Putrajaya..gila nak jadi 
Perdana Menteri..dia jual semua..
termasuk dia kata Kristian boleh 
pakai Kalimah Allah…kerana dia 
nak undi Kristian.

 “Saya nak tanya kawan-kawan 
dalam PAS..termasuk 
saya tanya semalam..sebab itu 
dia mengigil sampai nak menyerang..saya tanya mereka, atas alasan apa..kamu 
bagi..kamu redha, setuju Kristian pakai kalimah Allah ?,” soalnya.

Selain itu, Zulkifli dalam ceramah di Taman Medan turut membangkitkan tentang
 ‘Amanat Hadi Awang 1982′ yang mengkafirkan umat Islam selain dari 
penyokong PAS. Kerana terpengaruh dengan amanat itu Ibrahim Libya sanggup 
bertempur dan mati dalam kes Memali.

Menurutnya tidak ada alasan yang paling munasabah, PAS menghalalkan 
pemberian kalimah Allah kepada penganut Kristian, kecuali atas sebab 
taatkan Ketua Pakatan Rakyat (PR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Sebab tak ada alasan langsung untuk mereka menghalalkan tindakan itu..
semata-mata kerana berkiblatkan Anwar Ibrahim yang gila nak kuasa..
gila nak ke Putrajaya..gila nak jadi Perdana Menteri..dia jual semua..
termasuk dia kata Kristian boleh pakai Kalimah Allah…kerana dia nak undi Kristian.

 “Saya nak tanya kawan-kawan 
dalam PAS..termasuk saya 
tanya semalam..sebab itu dia 
mengigil sampai nak menyerang..
saya tanya mereka, atas alasan 
apa..kamu bagi..kamu redha, setuju 
Kristian pakai kalimah Allah ?,” soalnya.

Selain itu, Zulkifli dalam ceramah 
di Taman Medan turut 
membangkitkan tentang
 ‘Amanat Hadi Awang 1982′ 
yang mengkafirkan umat Islam 
selain dari penyokong PAS. 
Kerana terpengaruh dengan 
amanat itu Ibrahim Libya sanggup bertempur dan mati dalam kes Memali.


 “Tahun lepas, selepas 30 tahun peristiwa Memali..orang yang sama.
.Hadi Awang..setelah bersekongkol dengan pakatan luar tabie dengan 
Anwar..setelah bersekongkol dengan pakatan songsang DAP..kerana nak undi 
daripada bukan Islam..Hadi Awang depan muktamar agung PAS..dia kata 
‘Negara Islam tak ada dalam Al Quran’..yang ada Negara Kebajikan. 
“Kalau Negara Islam tak ada dalam Al Quran..habis Ibrahim Libya ini mati apa,” soalnya. 

No comments:

Post a Comment