Thursday 5 July 2012

AKSI PANAS SEORANG PELAJAR DI KELANTAN



Masalah sosial yang semakin menjadi-jadi semenjak Pas mengambil alih pentadbiran Kelantan, seolah-olah ia tidak dipedulikan atau dipandang sepi kerana pemimpin Pas ini merasakan masalah yang berlaku itu tidak ada kaitan dengan hidup mereka. Dan tugas untuk menjaga atau membentras gejala ini hanya diletakkan kepada satu pihak sahaja. Ntah tidak tahu ke mana perginya tanggung jawab orang yang mempunyai ilmu agama dalam menyelesaikan masalah ini.


Mereka berharap agar pihak berkuasa sahaja dapat mengawal gerak-geri muda mudi di Kelantan tetapi golongan alim ulmak Pas ini mengmabil sikap lepas tangan untuk mendidik dan memberi penekanan yang lebih beratapa Islam menegah dari membuat perkara yang sia-sia dan boleh mendatangkan kemudaratan.

Sepatutnya di bawah kepimpinan ulamak, keadaan sesebuah tempat atau negeri yang dinaunginya akan lebih sejatera dari masalah sosial dan rakyatnya hidup aman sentosa tanpa perlu rasa risau kasut, baju, selipar dirembat mat gian.

Corak kepimpinan ulamak yang diterapkan dalam sistem pentabiran negeri seakan-akan tidak berfungsi sepenuhnya untuk menjamin kesejahteraan rakyat, kalau ada pun ia hanya sekadar menumpukan kepada perkara tertentu seperti hal politik atau hal yang berkaitan agama sahaja. Soal kebajikan sosial dan ekonomi rakyat diabaikan begitu sahaja.

Seluruh rakyat Kelantan harus merasa bangga dengan kecermerlangan masalah sosial  yang dikecapi ini kerana hanya di bawah kepimpinan ulamak Pas sahaja ia boleh berlaku dan berkembang biak. Kepada rakyat Kelantan jangan malu-malu jika orang luar bercakap atau mengata akan perkara ini. Kerana apa yang berlaku itu semuanya di atas pilihan kamu sendiri.

NI PUN SALAH UMNO JUGA KE.......POK NIK-POK NIK.

3 comments:

  1. Ini anak org UMNO

    ReplyDelete
  2. dia akan pakai tudung lalu menyertai pas boleh ceramah dimana-mana je seperti seorang artis wanita tu,

    ReplyDelete