Wednesday 25 July 2012

HUKUM : MENCARUT ATAS PENTAS PAS OLEH MAHPUZ OMAR

Hukum mencarut menurut Pas adalah halal, lebih-lebih lagi jika disandarkan kepada fatwa Nik Aziz, bahawa ‘Tuhan juga mencarut’.Menurut Nik Aziz, di dalam satu dari kuliah subuhnya, mencarut halal kerana Saidina Abu Bakar pernah mencarut, dengan menyebut “Sedutlah kelentit (kemaluan) tuhan berhala yang bernama Latta” mengikut Fiqh Sirah karya Said Ramadhan Al Buthi.

Abu Bakar dikatakan berbuat demikian kerana tidak dapat menahan sabar melihat Rasulullah SAW dihina oleh orang Quraish. Menurut Nik Aziz, disebabkan Rasulullah SAW hanya berdiam diri tanpa menyalahkan Abu Bakar, maka itu menjadi hujah yang kuat kenapa mencarut halal pada tempat-tempat tertentu.
Bagaimanapun, mungkin akibat kenyanyukannya, untuk menguatkan hujahnya lagi Nik Aziz telah turut berhujah bahawa “Tuhan juga mencarut”.
Bagaimanapun takdir Allah telah menunjukkan bahawa mencarut sebenarnya adalah perbuatan keji dan boleh menyakitkan bukan sahaja hati orang yang dicaruti, malah hati orang lain.
Allah SWT telah menunjukkan biarpun ahli-ahli Pas, `beriman’ bahawa `Tuhan juga mencarut’ dan `beramal’ dengan perbuatan mereka yang suka mencarut, akhirnya mereka sendiri yang hilang sabar dan panas telinga apabila pemimpin agung kesayangan mereka dicaruti sedemikian rupa.
Begitulah keindahan takdir Allah. Selama ini ahli-ahli Pas tidak pernah memikirkan sama sekali tentang adab sopan dalam menyampaikan pandangan mereka.
Bagi mereka mencarut bukan sesuatu perkara yang mungkar dan boleh menggugat tatacara hubungan sesama manusia. Disebabkan itu mereka bebas memaki dan mencarut, memburuk-burukkan pemimpin UMNO... sumber artikel dari MYKMU NET



KK cakap :- Memang PAS parti Kuat.... carut... kehhh,kehh.. tak caya tanye pok nik... oppps.. kalau kat Ustazah Abby PUN BOLEH...

No comments:

Post a Comment