Friday 21 September 2012

#AspirasiMahasiswa bawa Traformasi Negara.



Mesej yang jelas yang ditunjukan  mahasiswa Malaysia untuk kedamaian, keamanan dan keselesaan apabila dalam pilihan raya kampus kali ini. Walaupun ada segelintir Mahasiswa pro M yang termakan hasutan pengkhianat dengan menyokong PEMBANGKANG. Sikap Pro Mahasiswa yang di tunggangni Parti Politik (PR) apabila "anak Emas" Anuwar Ibrahim ADAM ADLI kerap kali membuat Demo serta kekacauan di dalam Kampus mahupun di Luar Kampus.

Walaubagaimana dan juga apa jua tindakan serta cara yang di gunakan oleh ejen pembangkang untuk menyerapkan budaya dan ideologi "syiah" dalam kampus di lihat Gagal apabila Calon Aspirasi berjaya menguasai PRK walaupun semasa penamaan calon. 


Penamaan calon bagi pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar UUM telahpun selesai semalam. Satu kejayaan besar bagi calon-calon Perubahan apabila gempar Transformasi Mahasiswa tidak menghantar calon untuk bertanding sebagaimana yang dimaklumkan sebelum INI. Saingan dilihat hanya berlaku antara calon-calon Perubahan dan calon-calon yang bertanding atas tiket bebas.

22 Calon telah pun menang tanpa bertanding bagi kawasan pemilihan mengikut kolej di mana pertandingan 3 penjuru hanya melibatkan 3 daripada 14 pusat pengajian yang terdapat di UUM. Bagi kawasan umum, 12 calon bertanding akan merebut 8 kerusi yang dipertandingkan. 


Walaupun mahasiswa pro pembangkang (dulu media pembangkang menggunakan istilah ini) terus menukar taktik dari segi istilah nama dengan nama mahasiswa pro mahasiswa namun ia tidak sedikit pun mengelirukan mahasiswa Malaysia.

aYOHHH... Mahasiswa Malaysia bersama kerajaan membangunkan TRANFOMASI NEGARA.

sumber : Mahasiswa utara blog.

No comments:

Post a Comment