Wednesday 12 September 2012

Selepas UniSel, Kini Keretapi Tanah Melayu (KTMB) dari mangsa 'gila kuasa' MB PKR selangor.

'Yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran' Puihhh... Khalib 'gagap' punya angkara rakyat selangor bakal sengsara. Kali si 'gagap' tergila tanah KTMB, apa musibah yang akan dibuat oleh 'musibat' ini pula.. Setelah UniSel dilacurkan...

Di biarkan terkontang kanting.. Mengalami kerugian tak tahu nasib dan masa depan pelajar-pelajar UniSel. Kini khalid "gagap" cuba pula untuk menjentik KTMB....
Selangor Dakwa Tanah Keretapi Milik Kerajaan Negeri .

SHAH ALAM: Kerajaan Negeri Selangor pada Selasa mendakwa tanah negeri yang pernah digunakan untuk perkhidmatan kereta api, tetapi tidak dirizabkan dan kini tidak diduduki adalah milik kerajaan negeri.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata status tanah yang tidak diberi milik kepada Pesuruhjaya Tanah Persekutuan atau diletakkan kepada Perbadanan Aset Keretapi juga dimiliki kerajaan negeri.

Justeru, katanya mana-mana pihak tidak boleh membuat sebarang urus niaga atau sebarang urusan ke atas tanah berkenaan.

"Tanah-tanah itu, yang tidak dinyatakan keluasannya, diserahkan kepada Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) yang merupakan syarikat utiliti milik kerajaan pusat sebelum ini atas semangat federalisme di antara kerajaan negeri dengan kerajaan pusat," katanya dalam satu kenyataan akhbar di sini, Selasa.

Menurut Abdul Khalid kerajaan negeri memandang berat mengenai isu aset ini berikutan cadangan penswastaan KTMB oleh kerajaan persekutuan kepada sebuah syarikat swasta.
BERNAMA.

KK_ semakin lama PR memerintah maka makin hancurlah negeri selanor. Ayuhhh anak muda bangkit ' berikan kepada yang mampu mentadbir bukan yang mampu 'mentadarah' masa depa selangor di tangan anda. Anda mampu mengubahnya.




Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment