Wednesday 10 October 2012

Info untuk hebahan : aktiviti kesukarelaan pemeriksaan dan kesedaran penjagaan kesihatan oleh Malaysian Young Humanitarians


Kini  semangat kesukarelaan di kalangan masyarakat, terutamanya di kalangan Belia/Beliawanis semakin subur dan tinggi. Kesukerelaan merupakan aktiviti yang murni dan sangat dituntut dalam sebuah tamadun masyarakat melepasi sempadan budaya dan agama. 


Berbekal semangat KUSUKARELAAN. MalaysianYoungHumanitarians akan menganjurka Sebuah aktiviti kesukarelaan pemeriksaan dan kesedaraan penjagaan kesihatan oleh 100 orang sukarelawan bidang perubatan dari kalangan pelajar/penuntut  mahupun yang sudah bekerja. Berkonsepkan penjelajahan dari rumah ke rumah agar l
ebih mesra dan dekat dengan masyarakat. Dijangka akan di adakan pada awal November 2013 bertempat di perumahan flat DUN Kg Tunku, Petaling Jaya Selatan. Program ini adalah kerjasama antara Rakan Muda KBS, Malaysian Young Humanitarians dan Suara Anak Muda 1Malaysia.


Sukarelawan yang berlatarbelakangkan pendidikan perubatan seperti doktor, paramedik, pembantu perubatan dan jururawat dijemput menyertai pasukan sukarelawan ini.



Keterangan lanjut boleh hubungi SAUDARA RIZAN HASSAN (0137733676)



Untuk Program terkini lawati :- Persatuan Asrama Belia Malaysia (MYHA)


No comments:

Post a Comment