Thursday 4 October 2012

Tahniah !!! PAS Kupang Laksana Projek Besar.

PROJEK Besar akan di laksanakan oleh PAS di Kupang. Betul ker Cerita ini. Ini yang aku dapat dan aku telah update semalam.

Semasa berita ini di tulis.. aku tak tau la... dah berapa buah kampung depa "masuk" ambil gambar.....konon nak laksana projek turap jalan.....

Itulah yang bakal terjadi kepada Wakil Rakyat Kupang ni di saat Mandat dah nak tamat... KELMARIN BERTARIKH 02 OKTOBER 2012.. wakil dari pejabat YB johari Abdullah (PAS) sudah memulakan "permainan Babak Opera cina" dengan melawat keserata ceruk Kampung di Mukim Kupang. Itu aku tak heran lah sangat....

Tapi yang syioknya " dia dengan bangga diri" merakam gambar Jalan-jalan mini tar yang berlubang, belum berturap... katenya peruntuk dah ada...podahhhhh........

Luahnan hati Penduduk

1. Aku masih ingat lagi sebelum PRU 12 dahulu (2008) YB Johari sebelum PAS menang di Kupang dalam kempenya Berjanji akan menurap Jalan tersebut sekiranya dia dipilih menjadi wakil rakyat Kupang.

2. Selepas kemenangan PAS di DUN Kupang, YB Johari sekali Lagi menjanjikan akan menampal lubang-lubang/kerosakan jalan dengan Tar,pada majlis kesyukuran tetapi memandangkan peruntukan takder maka dengan riak dan takburnya lubang-lubang yang rosak di tampal dengan simen sebuah oleh Syarikat yang dilantik sendiri YB Johari. Dia tender berape aku tak ler...

3. ini yang aku nak kisahkan... makin hampir PRU 13 sekali lagi YB Kupang menggunakan "skrip" yang sama untuk memancing undi memandangkan tempoh mandat dah hampir tamat. Hooooooo.... Lu punya strategik wa boleh bau da... 4 tahun lepas pun guna taktik  yang sama. Tapi habuk pun tak dak...selepas mengetahui pihak kerajaan BN akan membina jalan tersebut, makan kelam kabut YB PAS datang melawat, ambil gambar Jalan tersebut konon peruntukan DARI YB PAS....Pigi dahhhhh... TANAH MERAH tak mampu nak bagi....

ini peringatan aku pada orang kampung..... 3 minggu lalu KERAJAAN PESEKUTUAN TELAH MEMPERUNTUKAN UNTUK MEMBINA HAMPIR 16 BATANG JALAN mini tar  melalui JKR Baling. OLEH MARRIS (Malaysia Road Registered Information system) proses tender  jalan sedang dijalankan...


Mungkin Puak-puak PAS dalam perkhidmatan AWAM ini mengetahui Peruntukan tersebut maka depa sampaikan maklumat berhubung peruntukan jalan.....kepada YB.

so!! untuk orang-orang PAS hampa jangan ingat kerajaan PR yang bagi peruntukan untuk bina jalan.  




No comments:

Post a Comment