Thursday 22 November 2012

Pilu !!! Ibu Menyanyi Untuk Anak Yang Cedera Di Gaza #pray4Gaza #selamatkanGaza


Sadis.... Ibu yang cedera akibat serangan Zionis menyanyi untuk untuk menidurkan anak beliau yang juga cedera.  I am gonna go to a corner and cry now... 





Tekini Dari Aman Palastin :- Operasi Perlawanan Di Tel Aviv, Puluhan Warga Israel Terluka
Imej 

22 November 2012 - epi Barat-PIP: Sebuah bas Israel meletup di jalan Malik Daud di Tel Aviv, 15 warga Israel cedera, 5 di antaranya kritis. 

Belum lama berselang dari letupan pertama, sebuah kenderaan lain meletup di bandar yang sama, namun hingga saat ini belum ada maklumat yang terperinci.

Polis Israel menegaskan, 15 warga Israel cedera, 5 di antaranya koma, sementara TV Palestin mengutip dari media Israel bahawa 2 tewas dalam operasi tersebut.

Di saat berlakunya letupan pertama, polis Israel menyatakan, seseorang berpakaian perempuan lalu lalang dan meletakan bom di kenderaan tersebut dan lari. Sebuan bom yang lain belum sempat meletup. Media Israel menyebutkan juga adanya operasi syahid yang dilakukan pejuang Hamas Palestin di Tel Aviv.

Reaksi segera atas operasi ini, faksi-faksi Palestin mengapresiasi dan menegaskan operasi tersebut sebagai respon atas jenayah Israel di Gaza, dan sebagai mesej persatuan darah Palestin dan pasukan di Gaza dan Tebing Barat, kelihatan massa Palestin dari pelbagai daerah di Tebing Barat dan Gaza menggelar aksi masa spontan mengapresiasi operasi kepahlawanan tersebut. (Qm)

Sumber: INFO-PALESTINA   |   Terjemahan: MOhd Hafiz (Sukarelawan AP)

No comments:

Post a Comment