Friday 28 December 2012

'Abang Jamil' memang cekap menipu macam dalam filem Madu 3 #TukarKedah


Hebat !! Begitulah watak Jamil dalam filem Madu tiga. Lakonan Allhyarham P Ramli. Habat memutar belit serta pandai menipu, mencari helah untuk berkahwin.
Macam juga si Jamil memang kaki putar dan penipu. Jamil mungkin rasa bangga kerana kononnya dapat anugerah di Qotar. Kalau orang Qotar tahu perangai Jamil yang sebenar mungkin langsung tak mau tengok muka Jamil macam kami kakitangan KUIN . 
Jamil palsu memang pandai tipu sehingga mahkamah tinggi pun dia boleh tipu, takat pak Arab Qatar  biasa jer lah.
Jamil mungkin akan dapat satu lagi anugerah dalam tahun 2013 yang akan diberikan oleh rakyat Malaysia.


ISU IJAZAH QURANKUIN TAK DIIKTIRAF , NASIB 7 GRADUAN KUIN DAPAT PERHATIAN NAJIB



Tujuh graduan Sarjana Muda Tahfiz Al-Quran dan Qiraat terbabit menerima ijazah pada konvokesyen Kuin Oktober lepas dalam dilema kerana tidak diterima dalam sektor kerajaan apabila ijazah mereka tidak mendapat pengiktirafan MQA.

Shamsul Bahar berkata GPMS Kedah yakin dengan keprihatinan dan bantuan Perdana Menteri, polemik isu ini dapat diselesaikan dan pihaknya juga bersedia membawa pelajar berkenaan menemui Najib.
Wakil graduan berkenaan yang hadir pada sidang akhbar itu tetapi enggan namanya disiarkan berkata pengurusan fakulti tidak jujur dan ikhlas apabila memanggil beliau seorang sahaja untuk menerangkan ijazah mereka tidak mendapat pengiktirafan MQA selepas majlis konvokesyen selesai.
"Sepatutnya kami (semua lelaki) yang merupakan kumpulan pertama berjayamenamatkan pengajian dengan jayanya dipanggil, bukan saya seorang.
"Sekarang lebih jelas apabila saya dimaklumkan pihak pengurusan bahawapeluang ijazah kami untuk mendapat pengiktirafan MQA adalah 50-50 kerana adapensyarah tidak berkelayakan mengajar kami.
"Saya juga dimaklumkan proses permohonan untuk mendapat pengiktirafan itu yang dibuat oleh pengurusan fakulti sejak bulan lepas mengambil masa kira-kira tujuh bulan lagi," katanya dengan nada pilu.

Beliau berkata rakan-rakannya kini ada bekerja dengan pihak swasta, menjaditenaga pengajar di Maahad Tahfiz, Sekolah Agama Rakyat, menjadi pemandu teksi diKuala Lumpur dan bekerja kedai serbaneka untuk meneruskan kehidupan mereka. 
Sumber.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.









1 comment:

  1. KETUA UMNO BAHAGIAN PANDAN, DIPENJARA 8 TAHUN DAN DENDA RM1JUTA OLEH MAHKAMAH SESYEN KERANA DAPATI BERSALAH ATAS 10 PERTUDUHAN RASUAH!!!!

    ReplyDelete