Friday 28 December 2012

Ceramah UFB @ustazfathulbari di DUN Kupang, Baling Kedah. #GEMPUR @abuaqifstudio #TukarKedah

"SELAMATKAN AKIDAH UMAT ISLAM"


PENCERAMAH : USTAZ FATHUL BARI BIN MAT JAHYA (UFB)

TARIKH : 29 DISEMBER 2012 (SABTU)

JAM : 9.00 MALAM

TEMPAT : PERKARANGAN DEWAN TAMAN SRI HARAPAN, KUPANG.

*Berhadapan dengan Sekolah Kebangsaan Keda Kupang.Baling Kedah.


Ringkasan UFB.

Ramai yang menganggap bahawa Ustaz Fathul Bari Bin Mat Jahya merupakan Ulama Muda UMNO. Ramai juga yang melabelkan beliau sebagai Ulama UMNO dan nama-nama lain yang seumpamanya. Namun, saya tidak pernah begitu dan tidak pernah mengakui bahawa Ustaz Fathul Bari adalah Ulama UMNO.



Ustaz Fathul Bari merupakan seorang ulama Islam yang muda dan kita sangat beruntung untuk memiliki seorang ulama yang begitu hebat bersuara. Beliau vokal menyuarakan pandangannya menurut Islam. Menegur atau menyokong, adalah merupakan kewajipan untuk golongan ulama sepertinya. Yang mana betul menurut Islam, maka betullah dan begitu juga sebaliknya.

Itulah fungsi ulama sebenarnya tanpa kira ulama muda atau tua. Setiap permasalahan sewajarnya dirujukkan dahulu kepada Islam untuk dijadikan garis panduan dan tindakan selanjutnya. Itu yang perlu dan wajib diamalkan. Dan positifnya, itulah yang dipraktikkan oleh kerajaan pimpinan UMNO sejak zaman berzaman. Sumber : myKMU.

Biodata ringkas Ustaz Fathul atau dikenali UFB:

BA (Hadith) Fakulti Dakwah & Usuluddin dari Universiti Madinah
MA (Hadith) Fakulti Usulludin dari Univesiti Yarmouk, Jordan
Sedang menyiapkan thesis PhD (Hadith) di UIA, Malaysia
Kaunselor dan Penasihat di Institut Jantung Negara, Kuala Lumpur, CEO iLMU.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

  1. MINTA SEMUA PIHAK BUAT PUBLISITU DISEGENAP SIMPANG SELURUH BALING. SETAKAT BLOG KANERA KUPANG TAK CUKUP. BAGI ORANG MEMALI DATANG SAMA. JIKA BOLEH SIAP TRANSPOT. MINTA TOLONG PAK DA URUS TRANSPOT DEPA DARI MEMALI. JANGAN LUPA BUAT SEPANDUK BESAR-BESAR KAT BULATAN PARIT PANJANG.

    MINTA UASTAZ FATHUL BARI TERANG PANJANG LEBAR MENGENAI AMANAT HADI YANG MENYEBABKAN PERISTIWA MEMALI. ADAKAH IBRAHIM LIBYA DLL BENAR-BENRA MATI SHAHID. JIKA TIDAK DESAK ORANG PAS KOREK BALIK KUBUR MEREKA, MAYAT MEREKA DIMANDIKAN, DIKAPANKAN BARU TANAM BALIK.

    ReplyDelete