Wednesday 19 December 2012

UPDATE: "Jangan Percaya Khabar Angin Pergaduhan Kaum di Sungai Petani Kedah"


betul ini mangsa pergaduhan tersebut seperti yang di dakwa.
korang carilah sendiri kat blog-blog.


ni aku ambil dari FB betul ke cerita ni: EiyNa KEchik wrote:

Info Paling Terkini : Kejadian pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 & Melayu Islam kita yang bermula di Paya Nahu seterusnya melarat ke Tmn Ria , Tmn Keladi & terkini jam 3 petang tadi di Bandar Sg Lalang , Sg Petani Kedah .. mangsa Melayu dari anggota Melayu Islam kita dari PDRM yang dibelasah habis habisan kerana cuba menggari salah seorang anggota mereka yang agresif.Sekarang di Sg Petani,Kedah penuh polis & PDRM .. ugutan menyerang orang Islam ketika berjemaah di Masjid , bakar masjid & Surau serta mangsa dari Orang Islam yang di campak ke dalam longkang setelah di belasah mengundang kemarahan..perintah darurat dikeluarkan oleh PDRM & harap semua pejuang2 30 dalam mood "Stanby" kerana apa2 sahaja boleh berlaku..buat masa sekarang biarkan pihak polis & fru jalankan tugas mereka kerana keadaan memang dah tegang...elakkan rusuhan kaum kerana dikhuatiri membabitkan pihak-pihak yang tiada kaitan & merbahayakan nyawa orang2 Melayu Islam di situ atau merebaknya rusuhan kaum ke kawasan lain...yang penting kita sentiasa bersatu,mood stanby & jangan terlalu bertindak membabi buta..tetapi lebih kepada "BERSEDIA & BERSATU seandainya perkara yang tidak diingini berlaku"..

-COPY&PASTE -

KETERANGAN YANG SAHIH

"Khabar Angin Pergaduhan Kaum di Sungai Petani :-


Pergaduhan Berlaku pada 16 Disember 2012, dan Bunga-Bunga bakal berlaku pegaduhanan masih ada sehingga hari ini.

Punca Pergaduhan adalah Kes kecurian Motor dan Bukanya seperti disebutkan oleh Muhammad Qhalil Hasri, kononnya Masyarakat India mahu merebut Tapak Masjid di Taman Ria Jaya 2, Sg Petani.

Tidak Wujud pun Kononnya Orang India mahu membakar Surau seperti mana Dakwaan Raz Razali.

Pihak Polis telah mengambil Tindakan Mengawal Keadaan sehingga ke malam ini, supaya kes ini tidak Menimbulkan Salah Faham di Kalangan Masyarakat.

Apa yang berlaku bukanlah Pergaduhan Melayu-India, tetapi hanyalah Kes pukul di kalangan remaja baru nak meningkat dewasa.

Malangnya, apabila pergaduhan tersebut dicampuri oleh Kelompok yang Membuta Tuli, maka Kes ini sudah jadi lain.

-Ins. Shahrul, IPD Kuala Muda.
_____________________________

Maklumat Terkini dari Pihak Polis. Hanya 3 orang Melayu dan 5 orang India Cedera, Akibat Pergaduhan Tersebut.

Tolong abaikan Info serta mesej yang berbaur Hasutan serta pekauman.

Diharap jangan ada pihak yang cuba mengambil kesempatan serta cuba mencetuskan api kemarahan serta kebencian antara kaum.

Bersama kita menjaga keharmonian, kesejahteraan dan keamanan masyarakat berbilang kaum serta saling hormat menghormati dalam sebuah negara yang bernama Malaysia.

Sumber BBM Mc Theory.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

  1. Salam bro.... Hebat blog bro.. Mohon dapat dipautkan blog teman.. http://kamuntingcentral.blogspot.com ke blog bro... TQ bro...

    ReplyDelete