Sunday 9 December 2012

@UstzAzharIdrus "DAJJAL" kan @realDrMAZA serta ULAMA tersohor #UAI



Siapa sebenarnya UAI, ahli ulama kah... Sebenarnya banyak dikalangan kengkawan  aku begitu fanatik dengan UAI ni... sehingga sanggup menjelajah serta mengikuti setiap program dia. ada yang ajak aku "join" setiap program serta kuliah UIA..tapi bagi aku kalau dia turun sebgai seorang "Neutral" aku akan join tapi kalau macam gambar diatas sudah hilang hormat aku sebagai sorang pendakwah... sorry lah.....  

Bagi aku... mana yang baik aku ambil dan amalkan... mana yang tak manfaat, maki hamun dalam kulih,gelarkan orang aku buang jauh...Itu pendapat aku... korang macamana... ?


Inikah contoh Ulamak terkenal Pas? Hina Ulamak tersohor dunia yang lain?


Azhar Idrus hina ulama dunia sebagai puak dajjal. Iman Bukhari, Iman Muslim,Yahya Ibnu Mait, Abu Hatem Ar Razi, Al Iman Ar Shaukani, Shiekh Ahmad Shakir.



Bila kita tak faham hadith atau tak belajar hadith, kita jangan pandai² kata orang lain dajjal. Inikah sikap seorang yang bernama ustaz..? Mulut tu kena jaga. Mulut ustaz tak sama macam mulut puaka. Apa yang keluar dari mulut ustaz mesti la baik², lemah lembut, ilmiah, mengajar ilmu yang bermanfaat. Pendek kata dia kena kawal diri dia dari sebut benda yang bukan².



Apatah lagi jika ianya dirakam. Sungguh tak cerdik bila dia menunjukkan kebodohan diri sendiri sedang dia tahu yang dirinya dirakam ketika kuliah. Aku sangat berharap Azhar Idrus boleh ubah diri untuk jadi yang lebih baik. Kalau setakat nak cakap ikut sedap mulut, baik jadi bapak ayam. Pakai rantai, gelang, tatu satu badan, lepas tu nak cakap apa, cakap la.. Orang tengok pun faham akan keadaan orang tersebut. Tapi bila berstatus ustaz, dia kenalah jaga etika dia sebagai agamawan. Orang yang membawa agama mulut jangan macam puaka. Nauzubillah..

Sumber :- AbuAqif:


No comments:

Post a Comment