Monday 17 December 2012

Wajah Budak Yang Mengamuk Di Amerika yang membunuh 28 orang..



amukan remaja 20 tahun

Namanya adalah Adam Lanza dan berumur 20 tahun. Dialah suspek bagi kes pembunuhan beramai-ramai melalui tembakan rambang di Sandy Hook Elementary School di Connecticut, Amerika Syarikat.

Dia menggunakan sejenis assault rifle yang mampu memuntahkan sehingga berpuluh butir peluru dalam satu saat. Dia dipercayai membawa lebih dari sebuah senjata dalam serangan itu. Antaranya handgun jenis Glock dan Sig Sauer. Akibatnya, seramai 28 orang pelajar dan tenaga kerja Sandy Hook Elementary School menemui maut dalam kejadian awal pagi, Jumaat lalu.

Antara mangsa adalah enam orang pelajar berumur 6 tahun, empat lagi mangsa berumur 7 tahun dan beberapa lagi kakitangan dewasa serta pelajar sekolah berkenaan.Lanza disifatkan ramai sebagai seorang yang amat terganggu fikirannya dan boleh mengamuk tanpa sebab. Dia disifatkan sebagai bom jangka oleh saudara-mara dan rakan-rakannya.


Lanza mengidap Sindrom Asperger’s atau kecelaruan personaliti. Salah seorang jirannya dalam Tweet berkata, yang beliau menyedari Lanza tidak berapa waras sejak usianya lima tahun. Lanza membunuh ibunya, Nancy terlebih dahulu sebelum memandu ke sekolah berkenaan dan membunuh puluhan yang lain.


Senjata otomatik yang digunakan itu dikatakan milik ibunya yang dipercayai turut mengajar anaknya cara-cara menembak. Keluarga Lanza dikatakan kerap mengunjungi lapangan sasar secara bersama. Dalam kejadian itu, Lanza telah telah membunuh dirinya sendiri dengan salah satu senjata yang dibawanya.- Cerita Apakah.

No comments:

Post a Comment