Saturday 12 January 2013

Berita : Kebakaran di Pekan Kuala Pegang, Kupang Kedah.


KUALA PEGANG - Tiga premis melibatkan sebuah kedai basikal, klinik dan stor simpanan ubatan hampir hangus dalam kejadian kebakaran jam 11.50 pagi di Pekan Kuala Pegang di sini, semalam.


Stor simpanan ubatan antara yang terbakar teruk kerana struktur premis terdiri daripada kayu berbanding dua premis lain.



Ketua Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Baling, Abdul Kudus Abdul Malik berkata, tiada sebarang kecederaan dilaporkan melainkan kerosakan harta benda.



Menurutnya, bomba menerima panggilan kecemasan pada jam 12.01 tengah hari dan seramai tujuh anggota dikerahkan ke tempat kejadian.



"Anggota bomba berjaya mengawal kebakaran dalam masa 20 minit selain mendapat kerjasama dari pasukan bomba sukarela Kuala Ketil dan Kuala Pegang selain penduduk setempat.



“Pintu klinik terpaksa dipecahkan bagi mengelakkan kebakaran merebak ke bahagian dalam klinik selain menyelamat beberapa barangan dalam premis itu,” katanya.



Tinjauan Sinar Harian mendapati penduduk bersama pasukan penyelamat memberikan kerjasama baik dalam usaha membantu memadamkan kebakaran.



Beberapa kemudahan klinik antaranya kerusi, meja dan sofa sempat dipindahkan dalam kejadian itu.

Difahamkan, pemilik klinik itu tidak menetap di daerah ini dan semasa kejadian, dua premis perniagaan itu ditutup kerana hari cuti.
Katanya, punca kebakaran masih dalam siasatan dan anggaran kerugian bernilai lebih RM400,000
sinar.









Gambar sumbangan SUMBER Facebook.

No comments:

Post a Comment