Sunday 13 January 2013

Video ] Gempar !!! Tahan Lolos berjaya di Tahan. @501Awani



Cetak 2,000 poster

Abdul Rahim berkata, gerakan memburu lima tahanan terbabit kini bertumpu di kawasan Permatang Pauh.

Katanya, polis juga mencetak lebih 2,000 keping poster wajah suspek untuk diedarkan kepada orang awam di kawasan operasi dalam usaha memberkas mereka yang dipercayai berpecah kepada dua kumpulan.

“Polis menyerbu sebuah rumah di Kubang Ulu, Penanti, kira-kira jam 6.15 pagi semalam tetapi gagal menemui suspek. Premis dihuni beberapa pekerja asing yang mempunyai dokumen lengkap dan tiada kaitan dengan lima tahanan yang diburu.

“Polis akan mencetak 2,000 keping lagi gambar mereka esok (hari ini) jika perlu bagi mendapatkan bantuan orang ramai,” katanya yang mengingatkan orang awam supaya tidak melindungi tahanan itu kerana salah di sisi undang-undang.






Tiga tahanan yang ditahan semula selepas meloloskan diri dari polis Isnin lalu, hari ini ditahan reman tujuh hari.

Perintah itu dikeluarkan Majistret Sarah Abdul Rahim selepas pegawai penyiasat, Asisten Superintendan Md Zailani Md Zain mengemukakan permohonan itu.

Ketiga-tiga suspek, Mohamad Farid Akhtar, 24, Mohd Shahrimi Mohd Noor, 28, dan Mohamad Khairulnizam Abdul Rani, 26, ditahan semula enam hari selepas polis melancarkan gerakan memburu ke atas tujuh tahanan yang melarikan diri ketika dalam perjalanan dari penjara Pulau Pinang ke mahkamah di Butterworth pada 9 pagi, Isnin lalu.

sumber.

No comments:

Post a Comment