Selasa, 19 Februari 2013

Lama dah !!! Ustaz Gelar @PDRMsia "babi" @HishammuddinH2O


KK pernah mendedahakan tindakan seorang kakitangan Awam yang mengeluarkan kenyataan keji kepada pihak Polis suatu ketika dahulu (semasa perhimpunan Bersih). Selepas mebaca artikel sahabat blog Kulaan Niring [di sini] yang mengetengahkan  pengorbanan penjawat Awam. KK merasakan pengorbanan dan keperitan seorang yang bergelar anggota Polis sememang perlulah di hargai dan dihormati.


Mentaliti seorang pendidik yang sanggup memaki anggota polis.
kisahnya boleh baca [ ustaz maki polis ]

Luahan hati blogger prihatin.

Lebih menyedihkan bila ada anak melayu sendiri yang memaki-hamun, memarahi hingga ke tahap menggelar anggota polis sebagai anjing kerajaan. Perkara ini menjadi kebiasaan kepada anak bangsaku terutama ketika perhimpunan seperti "Bersih" yang kotor. Apakah perasaan anda jika salah seorang daripada anggota polis itu adalah ayah, abang, adik, suami, saudara dan juga sahabat kita yang dimaki-hamun disumpah seranah sedangkan mereka mengalirkan titisan peluh bagi mencari sesuap nasi rezeki yang halal bagi menanggung keluarga.

Hari nie gua kebetulan ke Seri Kembangan yang sememangnya kita tahu adalah pekan yang dimonopoli oleh masyarakat cina. Boleh gua katakan 90% yang ada di Seri Kembangan itu adalah orang cha ya nun alif.

Dalam perjalanan pulang melalui simpang ke Seri Serdang di lampu isyarat gua lihat satu susuk tubuh berdiri di tengah-tengah simpang. Tiada siapa yang berani berada di tengah simpang melainkan polis trafik. Gua pandang dari dalam kereta anggota trafik tu anak melayu berdasarkan raut muka. Berdiri di tengah bahang terik matahari mengawal lalu-lintas bagi memudahkan perjalanan yang sudah tentu majoritinya adalah bangsa selain melayu.

Suasana ini gua sangat jarang jumpa anak cina bertugas sebagai anggota polis trafik berdiri di tengah jalan. Kalo ada pun anak cina yang menjadi anggota polis, kebanyakkannya berpangkat lebih tinggi. Dan sudah pasti anak melayu akan menerima arahan daripada pegawai berbangsa ini.

Apa yang gua sedih dan pilu jauh di sudut hati bila anak bangsa gua sanggup berkorban demi memberi kesenangan dan keselesaan kepada orang lain terutama bangsa cha ya nun alif yang senang lenang mencari rezeki, mengaut kemewahan negara, berpesta mabuk hingga ke pagi tanpa gangguan dan perasaan takut sedangkan anak bangsa gua mengalir peluh menjaga keamanan untuk mereka ini.


Sanggup kita biarkan anak bangsa kita yang berkorban ini menjadi bahan cacian terutama daripada bangsa lain yang dengan senang lenang hidup mengaut kekayaan dan kemewahan. Lebih menyedihkan lagi, anak bangsa kita pun menumpang sekaki meletakkan taraf bangsa sendiri seperti haiwan peliharaan yang hina seperti anjing.

Gua tak memaksa sesiapa untuk bersetuju dengan pandangan gua ini. Apa yang gua pohon kepada anak bangsa gua di luar sana agar berfikir sejenak sebelum menggelar anggota polis sebagai anjing kerajaan kerana mungkin anjing yang digelar itu adalah ayah, abang, adik, suami, saudara dan juga sahabat kepada kita.
Renung-renungkanlah wahai anak bangsaku... 

4 ulasan:

  1. aku rasa la , ostat nie mungkin keturunan saki baki tali barut komunis kut...cacian/makian dan hinaan demi hinaan hang akan balik ke muka hang...malah lebih teruk lagi...Allah maha mengetahui ..ameenn!! awat hang dudok kt sik tu baguih sangat ka...dah la hulu...aku pernah dok situ...kemajuan takdak langsung , budak kg yg qeja depa tau buat , dok pi pecah rumah org, dok mengintai anak dara org, dok mengorat anak org dok bawak hulu-hiliaq...tok sah dok bangga cerita cam hang tu baguih sangat

    BalasPadam
  2. ustaz ni dah tukar sekolah dah... sekarang ni kalau tak salah dia dok ngajar kat sk kroh, pengkalah hulu....

    BalasPadam
  3. ustaz mangkok ayun...kalau dia kena rompak ka...kena liwat ka dia nk report kat sapa?kat nik ajis ka?cakap tak guna otak harap nama saja ustaz...nasib bailk la ada anak2 melayu yg sanggup jadi polis & askar kalau tak ada anak2 melayu ni dah lama kita sembelih dgn komunis DAP,ekonomi depa dah peganng...cuma tuug ada kuasa saja la...tgk mcm singapore...apa dah jadi...utz tu dok lawan kerajaan...suruh dia letak jawatan la pi keja dgn kerajaan PAS kat Kelantan tu...bukanya jauh sgt Grik dgn Jeli tu...

    BalasPadam
  4. ustaz keadilan dan PAS mmg mcm ni,apa shj yg diorg kata halal tp bila umno mula mengata akan jadi haram,fikir2kan

    BalasPadam

Jihad Ekonomi

Jihad Ekonomi
Klik ke FB Jihad Ekonomi

www.Facebook.com/bnselamatkankedah

www.Facebook.com/bnselamatkankedah
SELAMATKAN NEGERI KEDAH [klik Gambar di atas]

http://www.darulamanfm.com/

Berita Pilihan Orang Kedah