Sunday 24 February 2013

Panas !! Penerima #BR1M "mengamuk" di Baling gara-gara "FATWA" @nikabdulaziz @. @BeritaHarian




Gempar !!! KK dimaklumkan rakyat di Baling yang juga penerima BR1M mula membantah serta menyelar dengan kenyataan. Pok Nik yang menyamakan mereka yang menerima BR1M sebagai Binatang.



KK agak terkejut bila ada kain rentang yang dipasang dibeberapa lokasi berhampiran pusat penyerahan BR1M bagi menunjukkan bantahan "rakyat" Baling kepada Kenyataan Nik Abdul Aziz. 

Kain rentang dipasang ekoran, kenyataan Ulamak PAS yang juga mursirdul am PIS menegeluarkan kenyataan seperti dibawah.

Pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia. “Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami. “Tapi kalau nak beri Islam, kita nak panggil ayam cakap nak ceramah, mana ayam datang, nak panggil lembu, mana datang, jadi kalau kita beri barang kepada orang, beri RM10, RM50 (orang akan datang ambil). “Ini bukan cara Islam, (cara) Islam ialah beri ilmu kepada manusia," katanya ketika berucap di hadapan lebih 1,000 rakyat Kelantan yang menyambut kepulangannya dari Mekah di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV, di sini hari ini.


p/s: nah abik kau rasakan...pok nik suka-suka hati jer nak keluarkan kenyataan....

6 comments:

  1. Higup pok nik moga moga allah lanjutkan usia kamu sehingga pas lingkop punah ranah

    ReplyDelete
  2. Pemimpin PAS hanya membawa watak ustaz dan ulamak dari segi IMEJ sahaja , Contohnya cara berpakaian, iaiti berjubah, berserban dan brrjanggut mengikut Sunnah, Tetapi malangnya dari segi pertuturan dan percakapan tidk mencirikan kpd CONTOH Islam yg sebenar ! Suka memaki hamun ! Suka menipu ! Suka mengkaldaikan agama demi kepentingan Politik ! Perjuangan PAS sebenarnya menjurus kpd perjuangan org yg kecewa, rakus , tamak , krn kuasa dan dendam ! Akhirnya bukan sahaja org bukan Islam keliru, bahkan org Islam sendiri menjadi keliru kerana nilai dan rol model yg d tunjukkan serta lakonan Pemimpin PAS menjual agama demi kepentingan peribadi san Politik. Akhirnya hilang rasa hormat dari org kebanyakan yg memandang felagat dan tingkah laku org yg kata dia memperjuangkan islam tetapi sebenarnya tidak! Para lebai dlm PAS layak membuka Serban untuk di buat llap Bontot , dan layak pengikutnya menghukum dgn mencabut janggut Pemimpin PAS seorang SATU CABUTAN! MUNGKIN MEREKA MASIH TAK SEDAR DIRI ! WALLAHUALAM!

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas pandangan.... PAS sudah lari dari perjuangan mereka,

    ReplyDelete
  4. Amerika mu tok jis

    ReplyDelete
  5. Amerika mu tok nik ajis

    ReplyDelete
  6. salam bro, mohon linkkan blog sy
    www.headbomb.blogspot.com

    blog bro dah dilinkkan kat blog sya.. t kasih :)

    ReplyDelete