Thursday 14 February 2013

Pej. PAS Kupang !!! Sampai Bila Isu Tanah teroka Gunung Inas Nak selesai YB Johari "oooooo" #TukarKedah #SaveKedah @1Malaysia


Gambar terbaru di kawasan kaki hutan Gunung Inas (Kg. Bukit Hijau Kupang)


Semakin hari semakin meriah pulak cerita mengenai Tanah Teroka di Gunung Inas. Bak kata orang cerita ini amat "berhantu" buat Pejabat ADUN Kupang atau lebih di kenali dengan PKWR di No. 8, Pekan Baru Baling di Kupang. 

Apa tidak Pejabat tersebut menjadi transaksi untuk segala urusan berkaitan dengan permohonan Tanah Teroka di Gunung Inas. Seolah-olah Pejabat ADUN tersebut menjadi "PEJABAT TANAH" untuk megutip duit dari peneroka.  

KK juaga mendapat maklumat juruukur yang dilantik bersal dari Kupang, juruukur sekarang dah dok pening memikirkan kesulitan yang dihadapi oleh penduduk. Jarak pejabat YB dan kediaman juruukur lebih kurang 700 meter ajer...

Pendedah terbaru laman blog Kedah Ke KL mengenai starus terkini permohonan tanah teroka di Kawasan Gunung Inas. Memetik dari laman blog tersebut Rupanya disebalik semua itu ada satu cerita lain, 8000 ekar tanah tersebut dalam proses untuk disukat, RM300 ribu kos ukur tanah, RM150 ribu dah dibayar oleh pejabat Cikgu Joe dan RM150 ribu lagi masih terhutang dengan kontraktor ukur.

Malah email tu memberitahu Mc, status tanah di kawasan Ladang Rakyat pun belum ditukar, sebab itu mereka masih belum pohon EIA dari Jabatan Alam Sekitar. Disebabkan itu juga, tanah tersebut belum boleh diberikan kepada penduduk kampung.

Berita yang Mc terima ini sangat mengejutkan. Apakah boleh Pejabat Pas Kupang beri sedikit pencerahan mengenai perkara ini? Jika benda ini tidak betul, sila nafikan dan beri kami status sebenar Ladang Rakyat sekarang.

Sekarang sudah hampir 2 tahun peneroka menanti geran tanah seperti yang di janjikan.... mana janji YB Johari dan menteri Besar ditaktor.... Mana hasutan macai-macai PAS untuk peneroka menyerahkan duit kepada pejabat YB..... banyak lagi kisah Gunung inas kat sini
Apa lagi Rakyat Baling... Dah tiba masanya kali kita pakat Tukar Baling agar BN kembali di beri mandat untuk memerintah.... KEDAH di bawah kerajaan BN.... baru rakyat sejahtera dan senang.

No comments:

Post a Comment