Friday 8 March 2013

Cemas di Balai @PDRMsia Kupang !! Amukan Rakyat Kupang terhadap "puaka" @tianchua #LahadDatu @BeritaHarian

Suasana Tenang di Balai Polis Kupang.

Peserta demo bantahan melahirkan rasa marah
dengan membakar poster  muka Tian Chua. 

Suasana semasa di Tapak Pasar Malam.

Wakil dari NGO Gabungan 30 

Wakil dari NGO MAYC Kawasan Baling.

Peserta demo bantah kebiadapan tian Chua turut di hadir oleh kaum wanita.

Veteran kemerdekaan meluahakan rasa kesal
dengan membakar poster gambar Tian chua

Kaum Ibu melepaskan amarah dengan memijak muka Tian Chua.
"Kasih ibu membawa kesyurga"

Perarakan bermula, untuk membuat laporan Polis, di Balai Pois Kupang
yang terletak sejauh hampir 1 Kilometer dari tempat berhimpun.

Peserta Demo Bantahan melalui Kawasan Pekan Kupang,
yang penuh dengan sejarah tersendiri. 


Mungkin anak-anak ini belum mengertahui serti perjuangan. Tetapi didikan serta pendedahan awal kepada lebih beerti. Pengorbanan para syahid yang mempertahan agama, Bangsa dan Negara. Jangan di dendangkan mereka dengan cerita dakyah palsu !!! 

Cemas !!! Para pserta demo, tidak di benarkan memasuki  kawasan Balai Polis, Pihak Polis hanya membenarkan setiap seorang wakil NGO untuk membuat laporan. 

Kecoh apabila pendemo menyurakan rasa hati !!! mereka mengundang  serta melaungkan slogan Patriotik kepada setiap pengguna yang melalui laluan utama ke Pekan Kupang. jalan 

Padangan dari dalam Balai Polis. Pintu pagar utama terpaksa di tutup.

Walaupun di beri arahan bersurai... Para peserta demo masih lagi berhimpun di Hadapan Balai Polis, Kupanghampir selama 1 Jam. 

Suasana kembali Hangat apabila ada peserta Demo membawa Bendera dari Parti PAS untuk menyatakan sokongan kepada Laporan Polis yang lakukan. Walaupun ini bukan suara dari kempimpianan utama. Tetapi inilah suara akar umbi PAS . dah memreka yang akan menetukan kepimpinan PAS.



Dalam keadaan sebegini kita sebagai rakyat Malaysia yang sayang sebuah negara yang aman harus bersatu tanpa fahaman Politik.

antara wakil NGO yang akan membuat laporan Polis.

Mantap !!! Laporang polis yang di buat oleh Gabungan 30. 

Hampir 200 orang hadir selepas solat Jumaat, petang tadi berkumpul di tapak pasar malam lama, Pekan Kupang. Mereka adalah yang berani dan perihatin untuk membela nasib anggota keselamatan yang gugur syahid di Medan Perang. Pengorbanan mereka yang menetang penceroboh di Lahad Datu, Sabah. Alangkah terkilan apabila kemtian mereka di politik oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

laporan Polis terhadap kenyataan Tian Chua "jahanam" yang menyatakan krisis dan kematian anggota keselamatan di Lahad Datu adalah sandiwara UMNO. 5 Laporang di buat oleh wakil NGO antaranya Gabungan 30, PERKASA, MAYC Baling, Belia 4B serta Bekas Polis. Laporang berkenaan bertujuan mendesak pihak yang berkenaan menyiasat tindakan Tian Chuan itu.



1 comment: