Ahad, 3 Mac 2013

Kecoh !! Penduduk Kampung Bukit Hijau, Kupang pertikai Pembalakan & Janji YB Johari. #TukarKedah @BeritaHarian

Mana Geran kami..... mana PAS nak ganti hasil sumber pendapatan kami.......
Ada puak PAS bagitau kat aku, Tok Jinjan dak nak bagi Geran Tanah kat penduduk yang dok riuh masuk berdemo tu... tapi dia "stop" sat sebab nak balas dendam kot dema sebab dok peburuk dia dan PAS...

Apa punya bebal la... puak PAS "sekoq" ni... Kalau tok jinjan nak bagi lama dah.. tak nanti dema nak berdemo, kalau YB PAS yang dok jadi agen ukur tu betul-betul ikhlas nak bantu penduduk mesti dia tak rembat duit orang kampung la... lagi pun dia boleh minta peruntukan kat MB kedah agar kos ukur, kalau orang kampung panggil duit sukat tanah... minta Toke balak bayaq la.... ni tidak dok cekau duit rakyat juga... 


Ni ayaq keroh.... hampa tau dak hat ni kami dok kena "tampis" sebelum minum... Hampa takpa duit berkoyan-koyan rompak dari toke balak... boleh bubuh air SADA sampai rumah.


Satu lagi pembohongan PAS di kedah...... 



Ayat ni sesuai untuk di tujukan kepada pemimpin PAS di baling.... jangan syiok sendiri.. Buat program jemput artis, bagi ribu-ribu... 


Antara mangsa-mangsa yang di "perdaya" oleh PAS. Duit PAS dah sapu... dah masuk 2 tahun tapi habuk pun tak dak... Bila tanya YB joe dah tahu dah jawapan dia.. Dalam proses-proses akhir.... tunggu je lah....

ini merupakan salinan surat yang dikeluarkan oleh Agen
 yang menghuni di Pejabat YB Johari ABdullah, ADUN Kupang.


Penduduk Kampung terasa di aniaya dan ditipu oleh Wakil PAS apa berjanji akan menyerahkan geran tanah teroka, di Kawasan hutan simpan kekal Gunung Inas. Setelah penduduk di minta membayar kepada Agen ukur yang dilantik oleh ADUN PAS Kupang YB Johari. Nilai kesuluruhan mencecah ratusan ribu ringgit. 





Antara punca air yang telah yang di musnahkan akibat pembalakan di Gunung Inas, Kupang. Sumber air masyarakat menjadi berkelodak dan lebih parah apabila tiba musim hujan.  



Penduduk Kampung terpaksa mengeluarkan permbelanjaan  hampir RM 3000 untuk membeli mesin penapis air. 





4 ulasan:

  1. Ini la nasib rakyat! Klu pemimpin suka lepas tangan

    BalasPadam
  2. INSYA'ALLAH AKAN SELESAI MENJELANG PRU-13....GELOMBANG MERAH TAWAN KEDAH DAN SILA BUAT KERJA YANG SEPATUTNYA BILA KITA DAH TAWAN KEDAH NANTI

    BalasPadam
  3. hahahaha.....nak tawan kedah....
    selama nie aku dok bawah kerajaan bn pon sama ja....
    benda lagha ja banyak...
    at least di bawah kerajaan pas,aku taw gak hukum agama...banyak majlis agama diadakan..
    kalo nak tawan kedah pastikan agama diutamakan...
    isteri2 pemimpin tu,kasi tutup aurat dulu....
    fitnah dan segala yang xelok 2 hapus dulu....
    baru aku sokong..peace yo..

    BalasPadam
  4. saya setuju~ jgn nk bangga dengan BRIM kapiuww hampa 2~ 2 semua duet rakyat.. keja dOk tabOq duet jaa.. bila pmbangkang kta lgu len kerajaan wat laa mcam2 statement~ ini semua p0y0~ propaganda hampa jaa.. kalu bet0i2 hampa leh memimpin ngan cara yg bet0i sya akan skong.. IAM4U ~ phuiihh..

    BalasPadam

Jihad Ekonomi

Jihad Ekonomi
Klik ke FB Jihad Ekonomi

www.Facebook.com/bnselamatkankedah

www.Facebook.com/bnselamatkankedah
SELAMATKAN NEGERI KEDAH [klik Gambar di atas]

http://www.darulamanfm.com/

Berita Pilihan Orang Kedah