Friday 8 March 2013

Siapa Mangsa Liwat @anwaribrahim sebenarnya dan siapa pula yang kaut Untung ?



Dalam kita seluruh rakyat Malaysia memberi perhatian pada peristiwa berdarah di Lahad Datu Sabah. Tiba-tiba kita dikejutkan pula dengan berita "kes Liwat" Saiful Bahari azlan.



Apa yang menariknya... Bapa kepada saiful bahari, Azlan Lazim dengan tiba-tiba memohon maaf kepada anwar ibrahim sebab dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu tidak bertanggungjawab - mendalangi kes liwat. Anwar merupakan orang penting dalam adegan tersebut seperti yang di ceritakan oleh Saiful sendiri. Umum mengetahui, Anwar memang seorang yang licik, Apa "game" yang cuba dimainkan oleh Anwar atau berapa nilai harga yang di bayar oleh anwar kepada Azlan? ataupun Anwar cuba mengalihkan isu lahad Datu yang bakal menjerat beliau sendiri selepas tembelangnya pecah.

Tak cukup dengan Laporan POLIS,Kira-kira 5 tahun lalu, pada 15 Ogos 2008, pada hari Jumaat, kira-kira jam 6.15 petang, Mohd Saiful dengan ditemani bapanya Azlan Mohd Lazim bersumpah laknat di Dewan Utama, Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, Kuala Lumpur yang kandungannya seperti berikut :
“Wallahi, Wabillahi dan Watallahi
“Saya, Mohd Saiful Bukhari Azlan dengan nama Allah bersumpah bahawa saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun 2008 iaitu pada tarikh tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam dubur saya.
“Jika saya berdusta atas pengakuan ini, maka saya berdusta terhadap Allah S.W.T dan sanggup menerima azab, laknat dan kutukan daripada Allah hingga ke kiamat, wallahullam.”

Ini merupakan mesej yang di hantar oleh Saiful 
selepas kenyataan yang dikeluarkan oleh Bapanya .

di bawah ini merupakan kenyataan media oleh Bapa saiful pada Januri 2012.


1) Saya Azlan Mohd Lazim, bapa kepada Mohd Saiful Bukhari Azlan berasa amat kecewa dengan kenyataan Majlis Peguam yang menyarankan agar pihak Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan berhubung keputusan kes anak saya yang diputuskan mahkamah pada 9/1/2012.

2) Pada hemat saya, tindakan Majlis Peguam itu dilihat sebagai langkah untuk menidakkan hak seorang warganegara untuk diadili, dan didengar rayuannya sehingga ke peringkat yang tertinggi menurut Perlembagaan Malaysia.

3) Majlis Peguam seharusnya bersikap 'neutral' dalam melihat suatu proses keadilan berlangsung dan bukannya dengan menghalang proses keadilan berlangsung.

4) Adakah gesaan tersebut melambangkan pendirian semua peguam-peguam di Malaysia? atau hanya pendirian tertentu individu-individu yang menduduki kerusi Majlis Peguam yang berkepentingan politik?

5) Mengapa Majlis Peguam selama ini pernah tidak bantah pihak tertuduh dalam perbicaraan kes ini yang ikut rekod telah membuat 36 kali rayuan/permohonan? Ini baru kali pertama pihak kami mohon untuk buat rayuan sudah mahu dihalang. Mengapa ada 'double standard'? Adakah kerana anak saya hanya seorang insan kerdil, bukan seorang VIP, ahli politik, hak beliau dinafikan dengan begitu sahaja?

6) Demi anak saya, saya merayu agar pihak Peguam Negara memfailkan rayuan. Diharap pihak Peguam Negara tidak terpengaruh dengan desakan Majlis Peguam atau mana-mana pihak agar tidak mengemukan rayuan.

7) Sebagai bapa, Saya akan terus bersama anak saya dan berjuang untuk memastikan aduan anak saya ini mendapat pengadilan seadil-adilnya bagi mengembalikan nama, maruah beliau, juga seluruh keluarga saya.


AZLAN MOHD LAZIM
11hb Januari 2012



No comments:

Post a Comment