Wednesday 20 March 2013

[Video] Kecoh !!!! Pasang bendera Pun nak tunjuk samseng #PRU13 #TukarKedah @hmetromy


Gempar !! Sikap tidak bertolak ansur dan samseng yang di amalkan oleh penganut PAS makin teserlah tak kala menjelangPRU 13 ini. Mereka menganggap seolah Negeri kedah ini seolah hak mutlak mereka. 

Dimana semangat tolenrasi dan semangat perpaduan di kalangan masyarakat kampung yang kita amalkan dari dulu. Hanya kerana PRU dan perbezaan politik kita sanggup hilang sahabat dan jiran.

Peristiwa ini, mengajar kita dimana semangat kekeluargaan dalam masyarakat Kampung. Menurut suber, Kes berlaku di sebabkan berlaku pertikaman lidah antara kedua-penyokong Parti ketika hendak memaang bendera Parti.

Dimana menurut sumber lagi sejak beberapa PRU lepas, perjanjian di kalangan penduduk kampung atas dasar "perpaduan" akan memasang bendera parti mengikut pembahagian kawasan (kiri dan kanan bahu jalan) tetapi perjanjian ini telah di "cabuli" oelh penyokong PAS kerana taksub dengan hasutan dan sikap ego keras kepala mereka.




Cuma KK nak pesan kepada kedua-dua belah pihak, Jangan jadikan pilihan raya sebagai tempat untuk menunjukkan siapa hebat dan siapa kuat atau hendak bergaduh kerana kita sepatutnya sudah matang berpolitik dan menjadikan PRU 13 ini sebagai satu peristiwa yang baik untuk dikenang.

Jangalah kita tidak  bermain dengan sentimen dan emosi orang ramai, ceramah berapi-api bagi menanam kebencian dan akhirnya itulah yang berlaku (kekecohan).


2 comments:

  1. MEMANG TERUK......PAKAI SAJA KOPIAH PUTIH TETAPI HATI DEPA KELAM. MEMANG PERANGAI PUAK PAS MCM TU DARI DULU SAMPAI LA NI. TAMBAH2 KOT BELAH KUPANG, BALING.

    ReplyDelete
  2. dimana2 pun begitu akibat berguru dengan anwar nik ajij,mat sabun...suka provo......

    ReplyDelete