Isnin, 13 Mei 2013

Tudia !! 'Yang ni betul-betul kena tipu' Geran tak dapat duit bakal lesap #TolakPR #HanyaDiKedah


Mengenangkan kembali nasib yang menimpa PAS di Kedah, apatah situasi yang melanda penduduk yang selama berjuang untuk mendapatkan sepucuk geran tanah di Kawasan Gunung Inas kupang, Kedah.

Mereka yang meduduki dan ada yang bercucuk tanam di atas tanas usaha selama bepuluh tahun. Selepas PAS berjaya memerintah negeri Kedah mereka dijanjikan pelbagai janji manis. Akan diberikan geran tanah ke atas tanah usaha tersebut. Sebagai hak milik mereka. Padahal tanah yang mereka usahakan merupaka tanah rizab kerajaan dan diwartakan sebagai hutan simpan kekal. Selama 5 tahun mereka ditipu, malahan gerombolan regim PAS Kupang pula mengutip duit dari penduduk, jika ingin memohon geran tanah tersebut.
"Ada sesetengah bayar RM4,000, ada yang bayar RM3,000..RM500 – RM600 ni biasa ja bayar (kepada pejabat DUN Kupang)

Ermmmm... Kepada pendudk kampung yang terlibat, dah dapat ker Geran tanah seperti yang dijanjikan oleh matan YB dan juga wakil kerajaan PAS Kedah. Jika belum apa 'tunggu lagi'... Ermmm macam menghasut plak ayat tu... Kehhh kehhh.. "Kalau geran tak boleh, janji duit yang hampa bagi tu dapat balik cukup ler, simpan resit tu elok-elok.. Nanti ramai kita pakat pi tuntut. "Tak kan 'pemimpin' Islam nak lari kot..

KK cuma nak ingatkan jer......

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jihad Ekonomi

Jihad Ekonomi
Klik ke FB Jihad Ekonomi

www.Facebook.com/bnselamatkankedah

www.Facebook.com/bnselamatkankedah
SELAMATKAN NEGERI KEDAH [klik Gambar di atas]

http://www.darulamanfm.com/

Berita Pilihan Orang Kedah