Wednesday 5 June 2013

Kasihanilah anak kecil ini !! Nilainya bukan RM10.

"Kepada ibu bapa yang nak hantar anak belajar di pusat tahfiz, selidiklah sedalam-dalamnya sekolah tersebut. Bukan tak boleh hantar anak belajar agama tapi status sekolah juga penting untuk diketahui supaya apa yang berlaku di sekolah terbabit adalah dalam makluman kita sebagai ibu bapa. Kesian anak-anak ni"

Itulah antara komen yang diberikan berkenaan pembongkaran Sekolah yang berselindung disebalik 'mahaad' Tahfiz. Tetapi sekolah tersebut menjadikan pelajar yang sepatutnya berada dikelas dan sekolah menikmat pembelajaran yang sempurna sebagai 'jurujual'.

"Setiap hari,  pelajar PTA  datang  menjual barang di sini, bukan remaja sama. Lelaki jarang,  remaja  perempuan ramai.   Kasihan  sangat  tengok,   nasi   pun   mereka  tidak  makan.  Kalau  ada makanan  pun,  disedekah oleh  peniaga di sekitar bank ini.  Orang ramai  memahami  keadaan   mereka,  sebilangan  memberikan  mereka duit   tetapi  jumlahnya kurang  daripada  RM10.  Jadi wang itu  tidak boleh digunakan untuk  tujuan   pembelian barang,"  ujar wanita beranak satu itu. Sambung baca pembongkaran disini http://www.mazidulakmal.com/2013/06/rayuan-ke-2-kepada-yab-mb-kedah-pelajar.html?m=1


KK : "Maaf KK tak sempat nak update blog secara tersusun kerana kesuntukan masa serta kesihatan yang tak mengizinkan" Insyaallah jika diizinkan Allah KK akan kembali di Alam Maya ini..Perjuangan untuk Alif, Ba, Ta akan diteruskan. TMK akan terus gempur !!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment