Thursday 20 June 2013

[Video] Keupayaan dan kebolehan Ulama @HjHusamMusa mengelurarkan Fatwa "sahih" . #blackout505

Kebolehan barisan kepimpinan yang berda dalam PARTI PAS adalah yang mampu mengeluarkan Fatwa. Siapa lagi yang mampu menggeluarkan Fatwa "SONSANG" kalau bukan ahli "SYURGOOOO" PAS..



Mengulas dari kenyataan Hussam yang mengeluarkan kenyataan "Andaikata kita terkorban, atau satu daripada kita terkorban, insya Allah ia adalah syahid fi sabillah," tegas Husam Musa.  




Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, hal ini kerana mati syahid merupakan jihad mulia demi mempertahankan Islam, maka tidak layak untuk disama erti dengan perjuangan terdesak pakatan pembangkang.
"Andai kata ada yang terkorban, amatlah pasti jihad itu tidak akan diterima Allah, bahkan langsung tidak dikategorikan sebagai syahid fisabilillah, sebaliknya peserta bakal berdepan kematian yang sia-sia atau mati katak.


Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Nakhaie Ahmad mengingatkan generasi muda agar tidak sesekali terpengaruh dengan fatwa ganjaran mati syahid oleh individu yang tidak berkredibiliti.

KK berpendapat bukan Hussam Musa "ajer" yang meroyan termasuklah "macai-macai" PAS  yang taksub dengan kepartian ini.. sehinggakan pulau-pulau memulau di Kalangan masyarakat kenduri dan majlis yang diadakan, berpunca dari kekalahan PAS yang amat teruk pada PRU13 lalu. 

Kepada penganut PAS terima kentetuan Ilahi, Muhasabah diri dimana kesalahan dan kesilapan diri kita. sehinggakan Allah S.W.T menari balik nikmat yang di berikan.

No comments:

Post a Comment