Tuesday 23 July 2013

PANAS !! [VIDEO ] " CALON PKR JUAL PIL KUDA, BALAS DENDAM TERHADAP HADI AWANG". #PRKKualaBesut #TolakPR #demirakyat



Gempar !! dengan berbaki satu hari lagi pembuangan undi di PRK Kuala Besut untuk menentukan samaada Barisan Nasional mampu untuk mempertahankan kemenganya pada PRU13 yang lalu atau Kerusi N01 jatuh ketangan Pembangkang. Apa yang menarik pada Pilihan Raya Kecil ini digemparkan dengan Kemunculan bekas calon PKR untuk "menuntut" keadilan kepada PAS.
   

Hadi Awang bakal menghadapi tindakan undang undang kerana dikatakan memfitnah calun PKR untuk DUN Bukit Besi semasa PRU13 yang lalu. Mohd Shamsul Mat Amin, Ketua AMK Terengganu tidak minat dengan permohonan maaf dari Hadi dan akan mengarahkan peguam beliau untuk mengambil tindakkan sivil selanjutnya. Pada PRU13 yang lalu Hadi telah 'membayangkan' bahawa Shamsul adalah pengedar Pil Kuda.. 

Sumber


"Abdul Hadi dipercayai mengeluarkan kenyataan itu ketika menyampaikan ceramah di Tebakang, Alur Limbat, Marang, malam kelmarin.

Terdahulu, Presiden Pas itu berkata tindakan Pas menurunkan calon bertanding di tiga kawasan yang turut ditandingi PKR adalah bagi emnyelamatkan parti itu dan pakatan pembangkang daripada anasir `syaitan’.

Menurut Abdul Hadi, Pas mendapat maklumat ada calon yang melakukan kerja `haram’ dengan bertindak mengedar pil kuda serta mempunyai fahaman bertentangan apabila meletakkan gambar pejuang revolusi komunis Rusia iaitu Karl Marx, Vladimir Lenin dan Joseph Stalin di markas parti mereka.

          


Pas bukannya menentang PKR tetapi "kalau ada calon yang kita khuatir, calon yang tangkap muat, yang boleh menyebabkan pelbagai kemungkinan boleh berlaku, maka PAS mesti bertindak. Dalam ceramahnya, Abdul Hadi juga menyebut antara calon yang dikemukakan oleh PKR yang dipertikaikan oleh Pas termasuk seorang "tukang edar pil kuda" dan "calon yang menjulang gambar Stalin.

KK : kahhh..kah nah..rasakan kau Hadi Awang.. 

No comments:

Post a Comment