Sunday 21 July 2013

#PRKKualaBesut : TIDAK mendapat RESTU Keluarga sebagai Calon PRK ? #fb #TolakPR #demirakyat

Pendedahan ahli keluarga, sepupu kepada calon Pas Besut, Azlan @ Endut atau dikenali sebagai Che Long. Ahli Keluarga tidak bersetuju beliau menjadi calon pas, tetapi atas desakan Pas dan pergolakan dalaman Pas Besut, beliau menjadi alat politik Husam Musa yang sekian tenggelam dalam arena politik PAS sendiri. ikuti pendedahan ekslusif. Taipingmali


Kenapa Che Long dilantik menjadi calon PAS PRK Kuala Besut ?

Che Long ini merupakan anak emas Husam Musa maka tidak peliklah Che long yang kini merupakan bendahari Pas Kawasan Besut dipilih menjadi calon Pas dalam PRK Kuala Besut ini. Malah lebih menarik lagi dimaklumkan juga bahawa dulu Che Long pernah ditangkap kerana kes dadah.

Sumber tersebut juga menyatakan bahawa walaupun ahli akar umbi Pas mahukan Pas meletakkan calon berlatar belakangkan agama, namun oleh kerana Che Long merupakan klik dan anak emas Husam Musa maka Husam menamakan Che Long sebagai calon Pas di PRK ini.

Ketika Husam menjadi Exco Kerajaan Negeri kelantan, Che Long dikatakan mendapat banyak projek dan kontrak daripada kerajaan dan sekarang ini Che Long mampu untuk hidup mewah. Sebagai seorang kontraktor kelas A yang berjaya maka Che Long sememangnya layak untuk hidup mewah.

Namun setelah Husam Musa tidak lagi berada di dalam kabinet kerajaan Kelantan, peluang Che Long untuk mendapat kontrak-kontrak besar amat sukar sekarang. Jadi untuk membantu Che Long yang telah berkorban dan membantu politik Husam. Meletakkan Che Long sebagai calon Pas di Kuala Besut adalah langkah terbaik bagi Husam membantu kroninya itu. Semasa kempen PRu 13 yang lalu Che Long telah membawa lebih kurang 100 orang jenteranya untuk mambantu jentera kempen Husam di Putrajaya.

Endut@ Azlan Yusof mengakui pernah menjadi ahli Umno dan memegang jawatan di peringkat pemuda cawangan dalam parti itu ketika zaman muda, sebelum membuat keputusan menyertai Pas pada 1997 hingga kini.

No comments:

Post a Comment