Wednesday 7 August 2013

Tahniah !! Rakyat Kelantan terus nikmati kemudahan lebuh raya wakaf di musim perayaan. #rakyatnews #1Malaysia

Jalan 'Ikan sardin'

Menjelang sambutan Aidilfitri Khamis ini, jalan- jalan utama memasuki Kelantan khususnya yang menghala ke Kota Bharu mula dibanjiri kenderaan perantauan.

Aliran trafik ke pusat bandar dari Jalan Kuala Krai begitu ketara sehingga kenderaan bergerak perlahan.

Kenderaan bertali arus memasuki Kelantan melalui Gua Musang, Jeli dan Pasir Puteh. Paling ketara di laluan Gua Musang-Kuala Krai-Kota Bharu.

Paling teruk, bandar Kota Bharu sudah menjadi “ikan sardin” dan menjadi trauma kepada mereka yang ingin masuk  di bandar khususnya untuk membuat persiapan raya.

Bagi mereka yang menggunakan kenderaan untuk beraya, sudah pasti mereka terpaksa memikir panjang kerana tempoh perjalanan  yang lama sekali gus merencatkan mood raya.
Jalan 'Ikan sardin'

Masalah kesesakan jalan raya di negeri ini bagaikan tiada berkesudahan apabila isu ini semakin hari dilihat bagai melepaskan batuk di tangga oleh sesetengah pihak.

Mengikut analisis, setiap tahun, lebih 60,000 buah kenderaan akan memasuki negeri ini terutamanya di musim perayaan seperti Aidilfitri dan Tahun Baru Cina tersebut malah angka ini menunjukkan peningkatan saban tahun.

Jadi anggaplah projek lebuhraya Husam Musa tidak lebih dari sebuah cerita dongeng untuk menghadapi PRU tidak lama lagi. Dan juga sebagai menambah koleksi najis-najis janji Pas di Kelantan. Sebelum BN masukkan dalam manifesto PRU , dia potong awal-awal untuk buat terlebih dahulu. Sebab itu awal bulan umum hujung bulan pecah tanah.

Nampaknya cerita Husam nak buat lebuhraya sama lah macam cerita dongeng.


Lebuhraya Husam Musa" sepanjang 73km ini menghubungkan Dusun Damar, Kuala Krai hingga Pusat Bandar Kota Bharu telah dirasmikan upacara pecah tanah pembinaannya oleh YAB Menteri Besar Kelantan pada 28 Mei 2012.

Dibahagikan kepada 2 Pakej, Pakej 1 dari Kuala Krai Ke Machang sepanjang 43km dengan 4 persimpangan Bertingkat dikenali sebagai Dusun Damar Interchange, Keroh Interchange, Bukit Bakar Interchange dan akhir sekali Bukit Tiu Interchange.

Manakala Pakej 2 adalah Machang ke Kota Bharu dengan Kok Lanas Interchange, Ketereh Interchange, Kadok Interchange dan Pasir Hor Interchange sepanjang 30km.


Lebuhraya rakyat adalah satu bentuk penipuan yang akan dibuat oleh PAS di Kelantan. Membina dengan meminta sumbangan dari rakyat Kelantan untuk sama sama menderma menyiapkan.

Derma tersebut akan dikumpulkan oleh satu anak syarikat PMBK iaitu Baldah Toyyibah (Prasarana) Sdn. Bhd.(dahulunya dikenali Rowstead Systems Sdn. Bhd.)

Hendak tahu siapa pemiilik dalam Rowstead Sdn. Bhd itu? Salah seorangnya adalah Husam Musa. Kontraktor utama akan membina lebuhraya hasil derma rakyat ini adalah Menta Construction Sdn. Bhd. Yang berpusat di Kuala Lumpur.

KK : cerita dongeng PAS dari dulu sampai la tak pernah berubah

1 comment:

  1. Aku harap mu gi juupa Najib mu tu royak dia buatlan lebuhraya kerana kelate pun dalam malaysia dan bayar cuka jugak bonggok macae lembu mu ni he heh heh he

    ReplyDelete