Monday 21 October 2013

#PRKSgLimau: "CALON RECYCLE" Taruhan BN #KEDAHAMANMAKMUR


Siapakah calon pilihan rakyat ? Di DUN Sg Limau, Yan Kedah. Kita sokong sebab nak kerajaan yang boleh bagi kebaikan kepada kita. Jangan kira siapa jadi calon asalkan mampu membawa kesejateraan dan kemakmuran kepada AGAMA, BANGSA dan Negara kita sokong.

Fadzillah Mungkin Dapat Peluang Kedua Wakili BN 

Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau berkemungkinan menyaksikan saingan antara seorang arkitek dan ahli agama jika Barisan Nasional (BN) menggunakan strategi di luar kebiasaan dalam usaha merampas kerusi berkenaan daripada PAS.

BN mungkin akan memberi peluang kedua kepada bekas calon kerusi tersebut pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13), Datuk Mohd Fadzillah Mohd Ali sementara PAS dikatakan memilih muka baru iaitu Ketua Pemuda PAS Jerai, Azam Samad.

Kedua-dua parti akan mengumumkab nama calon masing-masing pada Isnin.

Kerusi DUN Sungai Limau diisytiharkan kosong berikutan kematian Tan Sri Azizan Abdul Razak pada bulan lalu. Azizan dianggap sebagai 'lagenda' Sungai Limau kerana berjaya mempertahankan kerusi itu selama lima penggal berturut-turut sejak 1995.

Mohd Fadzillah dan Azizan adalah sepupu manakala Azam dikatakan menjadi 'pengikut politik' kepada Azizan. Azizan mengekalkan kerusi itu pada PRU-13 Mei lepas dengan memperoleh 13,294 undi menewaskan Mohd Fazillah dengan majoriti 2,774 undi.

Selain itu calon lain yang disenarai pendek oleh BN ialah Datuk Muhammad Suhaimi Abdullah dan Datuk Ikmal Ismail. Walau bagaimanapun, Suhaimi berkemungkinan boleh digugurkan ekoran kegagalannya untuk mempertahankan jawatan Ketua Umno Bahagian Jerai dari Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom.

Sementara itu pemimpin tempatan berkata Ikmal yang merupakan pembantu kepada Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mungkin tidak akan dipilih kerana beliau berasal dari DUN Guar Chempedak.

"Adalah lebih baik untuk meletakkan calon tempatan yang biasa dengan pengundi di sini," kata seorang sumber dalaman parti.

Sementara itu calon potensi lain daripada PAS ialah Setiausaha PAS Kawasan Jerai, Muzaini Azizan dan Ketua Pemuda Sungai Limau, Mohd Muaz Othman.

Mohd Muaz juga merupakan pengasas sebuah sekolah agama di Bukit Besar.


Dalam mementukan SIAPA CALON ini, kita serahkan kepada pucuk pimpinan PARTI KERAMAT UMNO....



No comments:

Post a Comment