Saturday 26 October 2013

#PrkSgLimau : Panas !! @MuhyiddinYassin kena'CULIK' dan dibawa masuk ke alam Pondok Ma'had Aa-Syatirie . @MukhrizMahathir #BeraniHijrah #KedahAmanMakmur


Aku hairan dengan puak-puak PAS ni... awat hina sangatkah pemimpin UMNO ni..sampaikan bila pemimpin UMNO masuk sekolah pondok depa nak kutuk dan pertikai..

Awat hampa semua ingat bila dah berkopiah an berjubah, islam alim sangatkah... comfirm dah ker bebas dari dosa...ishhhhh.... Islam bukan terletak pada pakaian..... kalau hampa anak tuan imam sekalipun comfirm hampa masuk syurga kah... heheh meh sini aku nak cer' iman tak boleh diwarisi....la... Dosa pahala hanya yang esa tentukan..

Ini berikutan, lawatan mengejut TPM ke Ma'had As-Syatirie atau lebih dikenali oleh masyrakat tempatan Sg. Limau ini sebagai Pondok Sg. Dedap. Sekarang Pondok ni dah maju dan Moden hasil dari usaha pengasasnya Ustaz Zul dan juga bantuan dari kerajaan.

TPM dalam lawatan sehari melawat DUN Sg. Limau sempena meninjau PRK Sg. Limau disini. Beliau singgah secara mengejut ketika dalam perjalanan untuk solat jumaat di Masjid Sg. Dedap yang terletak hanya 100 meter dari lokasi Masjid. Sebagai pemimpin kerajaan yang juga Menteri Pendidikan beliau merasa denyut nadi rakyat serta keperluan rakyat untuk menapat pendidikan akhirat (agama) dan dunia. Kedua-duanya haruslah seiring barulah dapat membangunkan madal insan yang baik demi pembangunan negara.

TPM juga berterima kasih kepada usaha murni masyarakat yang begitu prihatin kepada pendidikan dengan usaha untuk menubuhkan pusat pengajian sebegini. Ikhlas dan jujur demi perjuangan agama, bangsa dan negara asas membantu meningkat syiar islam di bumi Allah ini.

Untuk anda yang ingat kenal dengan lebih dekat lagi pengasas pondok boleh hubungi zulhairie@pondok1msia.org.my

KK : Cukup teruk perangai puak-puak PAs ni.. ingatlah Jangan peralatan agama untuk kepentingan PArti. PAS BUKAN AGAMA.






No comments:

Post a Comment