Selasa, 31 Disember 2013

Gambar !! 1 Juta Rakyat penuhi Dataran Merdeka. #RakyatPilihDataranMerdeka31Dis @PDRMsia @KBAB51 @myberita #TURUN #GULING


Penyokong perhimpunan menggulingkan kerajaan, dikesan berkumpul di beberapa lokasi di sekitar ibu negara, dipercayai menunggu arahan pihak tertentu untuk mengingkari arahan pihak berkuasa supaya jangan mengadakan demonstrasi haram.

Kelibat mereka yang kebanyakannya berbaju hitam, dilihat di Dataran Merdeka, bangunan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Masjid Jamek, Kompleks Beli-Belah Sogo, Masjid Negara dan bangunan Pas Pusat.

Difahamkan, sekumpulan penyokong himpunan mengguling kerajaan itu didatangkan dengan sebuah bas sekolah, dipercayai disewa.

Sumber-sumber memberitahu, penunjuk perasaan tersebut akan mula bergerak pukul 9 malam ini untuk berkumpul di hadapan bangunan DBKL sebelum meneruskan ke Dataran Merdeka pukul 10
malam. -




#RakyatPilihDataranMerdeka31Dis : Musnah !! Dia Bukan Artis Cuma Gadis Manis yang jadi Mangsa ? @PDRMsia @KBAB51 @myberita #TURUN



Menjelang Pengakhiran Tahun 2013 disaat pelbagai lapisan masyarakat bersedia untuk menyambut kehadiran tahun 2014. Tiba-tiba Media sosial dikejutan dengan paparan Imej gadis ayu bertudung ini.

Melihatkan dari pemilik FB ini, Nama Ali Hanifa al Qadahi. Apa yang memeragukan status yang ditulisnya seolah-olah berfahaman Syiah. Mutaah adalah satu zina yang cuba dihalalkan oelh pengangut Syiah.. atau,

Pemilik FB cuba memburukan gadis ini... sekarang ni apa nak heran banyak gambar anak melayu yang bersepah dalam google. 



#RakyatPilihDataranMerdeka31Dis NYARIS DI BOM SELEPAS CUBAAN DIGAGALKAN PIHAK @PDRMsia @KBAB51 @myberita #TURUN


Disember – Seorang lelaki ,46 tahun ditahan bersama sebatang paip disyaki bom buatan sendiri di Taman Halaman, Ampang Jaya, Selangor.

Anggota polis yang mengesyaki sesuatu telah cuba menahan sebuah motosikal yang ditunggang seorang lelaki di lampu isyarat Tasik Permai, Ampang.

Lelaki tersebut yang memecut motosikal kemudiannya telah dikejar oleh anggota polis dan setibanya di suatu lokasi di Taman Halaman, Ampang motosikal yang ditunggangi lelaki tersebut telah terbabas dan melanggar sebuah kenderaan yang berada di bahu jalan tersebut.

Anggota polis yang berjaya menahan lelaki terbabit telah menjalankan pemeriksaan dan telah menemui sebatang paip PVC bersama mercun botol bersumbu yang dipercayai bom buatan sendiri.

Polis juga turut merampas telefon bimbit milik saspek untuk siasatan lanjut. Semakan terhadap saspek mendapati saspek mempunyai sembilan rekod kesalahan lampau dan satu kes dikehendaki serta positif dadah.

Kes disiasat di bawah Seksyen 8 Akta Bahan Letupan 1957 dan saspek direman selama tiga hari bermula semalam.

Dalam sidang media sama Timbalan Ketua Polis Selangor, DCP Dato’ Abd. Rahim b. Jaafar turut memaklumkan hasil risikan dan maklumat pihak polis telah berjaya merampas pelbagai jenis T-Shirt di sebuah rumah di Taman Lestari Perdana, Seri Kembangan.

Pemeriksaan dijalankan mendapati T-Shirt tersebut mempunyai cetakan berunsurkan hasutan yang boleh menimbulkan provokasi.

Berikutan itu polis telah merakam percakapan seorang lelaki berumur 37 tahun untuk membantu siasatan sebelum dibebaskan. Kes disiasat di bawah Seksyen 124c Kanun Keseksaan. Walau bagaimanapun polis masih melakukan siasatan lanjut.

Beliau menasihatkan kepada masyarakat di luar sana yang hendak menyertai sambutan malam tahun baru supaya tidak memakai baju-baju atau apa jua yang boleh menimbulkan provokasi yang boleh menyebabkan tercetusnya pergaduhan.



Ahli Parlimen Tak Kisah Penderitaan Rakyat. @myberita #RakyatPilihDataranMerdeka3 #TURUN


Pembangkang menyifatkan tahun 2014 merupakan tahun kelaparan atau ikat perut bagi seluruh rakyat negara ini apabila kerajaan bertindak meluluskaan kenaikkan kadar harga tol dan tarif elektrik.


Tetapi bagi pemimpin mereka seolah-olah cakap tak serupa bikin sanggup berbelanja besar pergi 'shopping' hingga ke negeri China. Mereka sepatutnya tidak melakukan perkara ini jika mereka benar-benar ikhlas memperjuangkan rakyat yang daif.

Walaupun rakyat dikawasan mereka menderita akibat dilanda banjir besar tetapi ahli parlimen ini menyifatkan seolah-olah tiada apa yang berlaku. Peduli apa dengan pengundi dikawasan Kuantan janji aku pergi shopping dulu.

Belum pun sebarang kenaikan harga, tahun 2014 rakyat disuruh ikat perut, bertahan lapar dan rakyat juga dimomok-momokkan dengan berbagai persepsi kononnya terpaksa membuat catuan dalam perbelanjaan mereka, terpaksa berhadapan dengan satu fenomena yang teruk dari kenaikkan tersebut.

Dengan hanya persepsi buruk yang dilahirkan oleh pemimpin pembangkang dan mereka mahu kerajaan 'halalkan' perhimpunan haram tajaan mereka dengan mempergunakan anak-anak muda dari Institusi Pengajian Tinggi.

Lebih malang apabila mereka yang dilantik dalam kabinet mahupun MT UMNO pun boleh terbawa-bawa dengan konsep kejahilan ekonomi ini dan lebih rela kerajaan menanggung defisit serta keruntuhan ekonomi yang bakal menjejaskan semua semata-mata tidak tahan dengan cemuhan yang tidak berasas. Hanya Perdana Menteri dan menteri kewangan yang giat menerangkan tentang proses rasionalisasi yang termanya rakyat sudah tidak peduli untuk memahaminnya.

Persoalannya sekarang, siapa yang memperolehi keuntungan diatas kesusahan anak-anak muda ini?

Sungai Rapat Online

#BR1M hanya menggalakkan sikap pemalas rakyat Malaysia ? @NajibRazak @myberita


Adakah ini langkah terbaik dari kerajaan?

Ini telah menunjukkan tahap kebodohan penasihat-penasihat yang dibayar tinggi untuk menasihati PM. Langkah ini tidak menunjukkan keberhasilan negara dalam meningkatkan produktiviti dan pendapatan. Langkah ini adalah kegagalan Najib sebagai PM mengawal ekonomi negara dan menunjukkan perbelanjaan negara sangat besar sehinggakan terpaksa menyekat beberapa perbelanjaan.

Tidakkah terdapat bijak pandai di keliling beliau boleh mengusulkan untuk meningkatkan pendapatan negara?

Sehingga kini tiada petunjuk pendapatan negara akan meningkat. Tiada perniagaan baru untuk negara, tiada acara-acara yang boleh merangsang ekonomi negara dan lain-lain agenda peningkatan ekonomi rakyat. BR1M hanya menggalakkan sikap pemalas rakyat Malaysia.

Sampai bila rakyat perlu digula-gulakan?

Dari mana sumber kewangan kerajaan untuk menampung perbelanjaan pemberian BR1M?
Berapa peratus keuntungan kerajaan dari program BR1M?

BR1M hanyalah projek peningkatan imej politik dan tidak langsung merangsang ekonomi negara. Ke mana arah tuju Proton, Petronas, Sime Darby dan lain-lain GLC?

Berapa ramai pendatang asing sama ada secara sah dan haram yang mengakibatkan pengeluaran wang negara keluar secara besar-besaran?

Apa peranan kerajaan dalam mengawal pengeluaran wang ini?

Tiada langsung inisiatif dari kerajaan! Di mana kerugian kerajaan?

Kerugian kerajaan berpunca dari pegawai-pegawai kerajaan sendiri. Bayangkan pembelian kerajaan sangat merugikan kerana margin keuntungan pembekal boleh mencecah dari 300% ke melebihi 1,000%. Contohnya kipas angin berkaki nilai dipasaran paling tinggi adalah RM 130.00 sahaja, tetapi kerajaan membuat bayaran sehingga mencecah RM 700.00. Ke mana agihan keuntungan jualan boleh dipersoalkan kepada kakitangan-kakitangan kerajaan itu sendiri.

Ini adalah contoh dan bayangkan berapa banyak pembelian yang dilakukan oleh kerajaan dalam masa setahun dan berapa billionkah kerugian yang ditanggung oleh kerajaan atas sistem pembelian yang sangat merepek ini?

Sudah sampai masanya najib memecat penasihat-penasihat yang serba bodoh ini. Malaysia perlukan perubahan drastik bagi mengubah ekonomi negara. Jangan merasakan rakyat memilih BN kerana mereka rela. Rakyat terpaksa memilih kerana tiada pilihan. Berubahlah untuk rakyat.

Sumber : Ahmad Albab

Agak menarik komen yang dilontarkan... fikir2 kanlah.....

Isnin, 30 Disember 2013

EHH !! Apa Hal Plak Kecoh-Kecoh @NajibRazak @myberita


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pemotongan elaun keraian menteri dan timbalan menteri sebanyak 10 peratus sebagai antara 11 langkah bagi mengurangkan perbelanjaan sektor awam berkuat kuasa mulai 1 Januari 2014.

Selain elaun keraian menteri dan timbalan menteri, elaun keraian bagi pegawai kanan kerajaan Gred Jawatan Utama Sektor Awam C (JUSA C) juga dipotong antara 5 hingga 10 peratus.

Menurut Najib, langkah-langkah itu adalah selaras dengan hasrat kerajaan untuk mengamalkan perbelanjaan berhemah pada tahun depan.

"Langkah-langkah penjimatan yang lain untuk sektor awam akan diperkenalkan dari semasa ke semasa berdasarkan kepada keperluan dan keadaan semasa," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan lewat petang ini.

Jelas Perdana Menteri, keputusan itu dibuat setelah berunding dengan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Ali Hamsa.

Langkah-langkah lain yang diumumkan oleh Perdana Menteri ialah:

1. Pengurangan sebanyak 5 peratus kos utiliti elektrik di semua kementerian, jabatan, agensi dan premis kerajaan;

2. Kemudahan bayaran tol bagi pegawai kanan kerajaan (Gred JUSA C ke atas) dikurangkan sebanyak RM50-100 atau 30 peratus; dan

3. Permohonan baru bagi pengubahsuaian ruang pejabat kementerian, jabatan, agensi dan premis kerajaan dibekukan.

Najib juga mengumumkan langkah mengetatkan pelantikan juru perunding atau consultant untuk projek-projek fizikal kerajaan termasuk dalam menjalankan feasibility study.

Lantikan berkenaan hanya boleh dibuat dengan mengemukakan cadangan pelantikan kepada Jawatankuasa Perancang Pembangunan Negara yang dipengerusikan oleh KSN untuk kelulusan.

Najib juga mengumumkan pengurangan penggunaan syarikat pengurusan acara serta pemberian saguhati dan cenderamata untuk penganjuran persidangan atau majlis kerajaan yang membabitkan anggota pentadbiran dan penjawat awam.

Satu lagi langkah penjimatan perbelanjaan kerajaan yang diumumkan ialah meminda kelayakan tiket penerbangan domestik dan antarabangsa bagi penjawat awam misalnya, penerbangan sektor awam bagi penjawat awam Gred JUSA C ke bawah ialah kelas ekonomi.

Najib juga mengumumkan pengurangan penyediaan makanan dan minuman semasa penganjuran persidangan, seminar, mesyuarat, kursus, bengkel atau sebarang acara rasmi kerajaan.

Tiga lagi langkah yang diumumkan ialah:

1. Mengurangkan penggunaan kain pemidang (bunting dan banner) bagi penganjuran persidangan, seminar, mesyuarat, kursus, bengkel atau sebaang acara rasmi kerajaan;

2. Mengoptimakan penggunaan ruang pejabat sedia ada untuk mengurangkan sewaan premis pejabat; dan

3. Mengaplikasikan pendekatan Strategi Lautan Biru Kebangsaan dengan mengoptimakan penggunaan Pusat Latihan 1Malaysia (1MTC) dan juga kemudahan di institusi-institusi latihan milik kerajaan bagi penganjuran kursus, seminar dan bengkel.

Sent from Samsung Mobile

Ahad, 29 Disember 2013

(Gambar) Pelajar bakar Universiti Al-Azhar. @myberita @inspirasiislami

Imej Universiti Al-Azhar, Mesir yang berusia lebih 1,000 tahun sebagai gedung keilmuan Islam terulung dunia tercemar apabila sekumpulan penyokong pergerakan Ikhwanul Muslimin bertindak membakar sebuah bangunan fakulti universiti itu semalam, kata beberapa pegawai keselamatan.

Menurut mereka, penyokong pergerakan itu melakukan serbuan di bangunan tersebut ketika sejumlah pelajar sedang menduduki peperiksaan.

Kumpulan penyokong pergerakan itu bertindak membakar bangunan tersebut sebelum anggota polis dan pasukan keselamatan tiba dan melepaskan gas pemedih mata untuk menyuraikan mereka.

Dalam kejadian itu, seorang pelajar yang merupakan penyokong pergerakan berkenaan, Khaled El-Haddad mati ditembak ketika bertempur dengan anggota polis.

Pelajar berusia 19 tahun itu terbunuh ketika anggota-anggota polis memasuki kampus universiti tersebut.

Menurut beberapa pegawai keselamatan, empat orang turut cedera dalam kejadian itu.

Para penunjuk perasaan membaling batu ke arah polis dan membakar tayar bagi mengelak pasukan keselamatan melepaskan gas pemedih mata.

Stesen televisyen tempatan menyiarkan gambar-gambar asap yang kelihatan di Fakulti Perdagangan Universiti Al-Azhar.

Seorang pegawai polis berkata, 60 pelajar ditangkap selepas kebakaran di tingkat pertama bangunan tersebut berjaya dikawal oleh anggota bomba.

Sumber

Sabtu, 28 Disember 2013

Ganti pesta ambang tahun baru dengan solat hajat, tahlil @jamawijaafar @PUMFACEBOOK @umnoonline

PESTA sambutan ambang tahun baharu yang penuh dengan elemen hiburan, konsert dan bunga api tidak perlu dianjurkan sebaliknya lebih elok digantikan dengan majlis solat hajat dan tahlil.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Jamawi Jaafar berkata, cukuplah jika diadakan Solat Hajat serta bacaan tahlil dan soa selamat di masjid-masjid seluruh negara.

"Begitu juga kepada agama-agama lain bolehlah mengadakan program di rumah ibadat masing-masing. Kalau kita tidak berubah, kita akan rebah," kata beliau dalam entri terbaharu akaun Facebook peribadinya hari ini.

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) semalam memaklumkan akan tetap mengadakan sambutan ambang tahun baru walaupun terdapat pihak yang mahu mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka pada malam tersebut.

Selain perhimpunan menggulingkan kerajaan pemimpin dan pengikut Pakatan Rakyat juga akan mengadakan perhimpunan bagi membantah kenaikan harga barangan dan perkhidmatan diumum kerajaan yang menyebabkan peningkatan mendadak kos sara hidup.

Jamawi yang juga Ketua Pemuda UMNO Tenom berkata, rakyat Malaysia seharusnya berdoa supaya negara ini lebih aman dan makmur ekonominya pada alaf yang lebih mencabar. - MalaysiaGazette

GEMPAR !! " #RakyatPilihDataranMerdeka31Dis Bakal di Gegarkan dengan BOM " @PDRMsia @KBAB51 @myberita #TURUN


Jika ini pilihan Rakyat Malaysia... Nasib lah kita semua yang cintakan keamanan dan kemakmurkan APAKAH KITA BAKAL SENASIB DENGAN MEREKA DI SELATAN THAI... MESIR ataupun menderita seperti Rakyat di Negara PLASTEIN.. berfikirlah secara waras dan logiknya.... gambar diatas sekadar hiasan jika situasi ini benar2 berlaku.

Satu email di katakan telah bocor di mana isi kandungannya menceritakan bagaimana perancangan rapi pihak pembangkang pada malam himpunan gulingkan kerajaan nanti.

"
Kandungan email itu jelas sekali menunjukkan nama Abdul Rahim Ghouse dan Rafizi Ramli.Ia juga menunjukkan bagaimana perancangan mereka dengan beberapa siri letupan yang di pasang di beberapa tempat serta isyarat tertentu yang perlu di ketahui oleh puak-puak macai mereka.

Malah perancangan itu juga turut melibatkan cybertroopers mereka yang akan berada di "ground" bagi mendapatkan gambar serta rakaman video untuk di gunakan oleh pasukan satu lagi untuk tujuan sebaran.

Apa yang pasti ia menunjukkan perancangan untuk menimbulkan kekecohan malah turut menyatakan dengan jelas insiden itu akan di sasarkan kepada UMNO dan BN termasuklah menyalahkan SB.

Sama ada email ini benar atau tidak , pihak berkuasa perlu segera menjalankan siasatan.

sumber: theunspinners 

" Cakap jer nak Dengar Denyut Nadi Rakyat " @NajibRazak @chedet_cc



kabinet

Tu dia....apabila penasihat bertauliah memberi nasihat secara free jer. Tak payah membazirkan berbilion ringgit pun.

Sepatutnya PM Menggunakan khidmat nasihat Tun M sebagai rujukan berhubung dengan Hal Ehwa Negara di samping menggunakan PEMANDU "lesen terbang" . Jika dilihatkan seolah-olah PM begitu mengikut telunjuk Punahsihat/PEMANDU sehinggakan sampai tak ambil tau langsung keresahan rakyat.

Apa yang lebih "menterujakan" sehinggalah bekas PM, Tun M memberikan "kata dua" berkenaan isu yang sedang hangat kini.


Putrajaya boleh meningkatkan pendapatan melalui pengurangan kos dan bukan melalui kenaikan harga barang keperluan, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Mantan perdana menteri itu berkata meskipun kerajaan memerlukan dana lebih besar setiap tahun bagi menanggung perbelanjaan yang semakin meningkat, kerajaan boleh menggunakan konsep ‘cost down’ untuk mengurangkan pembaziran.

“Kita faham kerajaan memerlukan lebih wang tetapi itu tidak bermakna peningkatan seperti yang diumumkan.

“Adalah lebih baik mengurangkan kos, mengekalkan atau mengurangkan harga. Perkara sama boleh dilakukan kerajaan,” katanya dalam tulisan di blog Che Det hari ini.

Menurut Dr Mahathir, banyak dapat dijimatkan jika kerajaan serius bertindak berikutan Laporan Ketua Audit Negara mengenai ketirisan kerajaan.

“Kerajaan biasanya melakukan pembaziran kerana tidak memikirkan pulangan dalam apa juga bentuk perbelanjaan. Jika kerajaan berhasrat mengurangkan kos urus tadbir, mereka boleh melakukannya,” tulis beliau.

Dr Mahathir berkata Putrajaya boleh melakukan penjimatan sebanyak 50% jika lampu jalan digantikan dengan mentol LED.

“Penjimatan kepada bekalan elektrik dapat disalurkan kepada pengurangan subsidi bahan bakar bagi menjana tenaga namun ini tidak dilakukan kerajaan,” katanya.

Beliau berkata meskipun rakyat memahami cukai lebih tinggi diperlukan bagi menanggung kos pembangunan tetapi peningkatan kos sara hidup harus selari dengan jumlah pendapatan.

“Pembayar cukai tidak mampu menanggung kenaikan cukai mendadak,” katanya.

Dr Mahathir turut menyarankan kesan kenaikan cukai perlu dikaji terlebih dahulu.

“Mesti diingat adalah kenaikan cukai meningkatkan kos sara hidup, kos menjalankan perniagaan, mengurangkan keuntungan serta pengurangan cukai korporat kerajaan,” katanya.

Mantan Perdana Menteri itu turut menyelar kerajaan kerana meningkatkan tarif elektrik pada kadar 15% yang disifatkannya satu lonjakan besar kepada pengguna elektrik domestik selain memberi kesan kepada kos pengeluaran industri.

Katanya, kenaikan tarif elektrik itu sewajarnya dinaikkan secara berperingkat bagi mengelakkan industri yang telah memeterai perjanjian pengeluaran menanggung kerugian besar.

“Kenaikan tarif elektrik pada kadar 15% adalah satu perubahan besar. Kerugian pemain industri akibat kenaikan tarif elektrik itu akan menyebabkan mereka membayar cukai korporat yang lebih rendah akibat tidak mendapat keuntungan besar.

“Kenaikan tarif boleh dilakukan secara berperingkat seperti 6% setahun untuk tempoh tiga tahun atau lebih lama. Jika formula itu digunakan, peningkatan sebenarnya boleh meningkat kepada 18% berbanding 15% yang diperkenalkan kerajaan sekarang,” katanya.

Dr Mahathir berkata melalui kaedah itu, kerajaan boleh menikmati kadar kenaikan lebih dari 15% tanpa menanggung apa-apa kerugian sebaliknya melengahkan kadar kenaikan tersebut.

Beliau tidak menafikan kerajaan memerlukan wang bagi mentadbir negara tetapi perlu memikirkan kos rakyat dan perniagaan sebelum memperkenalkan cukai baru.

“Ia tidak terlalu memberi kesan kepada kerajaan sebaliknya memberi faedah besar kepada rakyat. Malah hal itu akan dikenang dalam pilihan raya umum akan datang.

“Baru-baru ini, Presiden Perancis Francois Hollande meningkatkan cukai kepada 50% tetapi ramai yang meninggalkan Perancis bagi membangunkan perniagaan di negara lain,” katanya.

Awal bulan ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata semakan semula tarif elektrik mengambil kira kepentingan rakyat dengan memastikan kebanyakan rakyat tidak terjejas.

Beliau berkata kenaikan itu tidak akan menjejaskan kira-kira 71% daripada pengguna domestik di seluruh negara dengan tidak sampai 30% pengguna yang terlibat dengan kenaikan adalah pengguna industri dan komersial.


Tapi sebenarnya ramai yang tak sedar bahawa Tun M memiliki otak yang genius. Otak Tun M seorang sebenarnya boleh menggantikan berpuluh-puluh otak penasihat yang dilantik Najib. Free jer, boleh jimat duit kerajaan. Idea pun boleh diterima pakai dan sudah tentu rakyat akan terima dengan senang hati. Sekarang ni, idea penasihat Najib @ PEMANDU kebanyakannya semua tak boleh pakai. Makin menambahkan kebencian rakyat terhadap kerajaan adalah. {Copy dari komen pembacaca }

Jumaat, 27 Disember 2013

#TSUNAMI SEMAKIN PARAH !! PENYEBARAN FITNAH DAN BERITA TIDAK SAHIH DI #FB @myberita


Dua keping gambar diperoleh dari laman sosial Facebook yang menyaksikan seekor ikan paus telah terdampar di pantai.

Kelihatan anggota Bomba sedang membasahkan haiwan mamalia terbesar di dunia itu sebelum tindakan selanjutnya dilakukan.



Apa yang menarik mengenai penyebaran berita-berita sensasi sebegini adalah ianya bersumberkan entah dari mana hingga sukar menentukan kesahihan penceritaannya. Contoh adalah foto ini disebarkan oleh dua pihak dan kedua-duanya menyatakan kejadian ini berlaku di dua tempat yang berbeza. Seorang lapor di Kelantan, seorang lagi di Melaka.


Dan akhirnya persoalan ini terjawab apabila ini adalah gambar lama yang berlaku sekitar Ogos 2012 yang telah dilaporkan oleh laman blog Melvister.com

Imam Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi dipecat Dari Universiti Al-Azhar . @InspirasiIslami @myberita


Akademi Kajian Islam Universiti Al-Azhar Rabu lalu telah memecat seorang ulama terkenal, Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi. 

Dalam satu kenyataannya, akademi tersebut berkata Sheikh Yusuf Qaradhawi telah dipecat kerana beliau "telah dirujuk ke sebuah mahkamah jenayah, melanggar ideologi Al-Azhar dan mengeluarkan fatwa menghasut terhadap institusi-institusi negara". 

Minggu lalu, pihak berkuasa Mesir telah mengarahkan Sheikh Qaradhawi, bersama dengan 129 orang lain, termasuk presiden negara itu yang telah digulingkan, Encik Mohamed Mursi, dihadapkan ke sebuah mahkamah jenayah atas dakwaan kejadian lari dari penjara. 

Anggota akademi itu, Sheikh Mohamed al-Shahat, berkata keputusan untuk memecat Sheikh Yusuf Qaradhawi itu telah dibuat "sebulat suara" kerana pendirian ulama itu terhadap Al-Azhar dan Mesir, tanpa memberikan butir lanjut. - Agensi


Gambar #Meletop !! Selebriti Islam yang meraikan Krismas. BUDAYA @ HIBURAN. @BeritaHarian @abuaqifstudio

Hari perayaan agama kaum bukan Islam pada hakikatnya adalah syiar agama mereka. Umat Islam disuruh supaya tidak meniru syiar dan budaya kaum bukan Islam. Dalam sebuah hadis Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: "Barang siapa meniru syiar sesuatu kaum (bukan Islam), maka ia daripada golongan mereka" - (riwayat Abu Dawud bilangan 4031. Musnad Ahmad Ibn Hanbal, bilangan 5093).

PERINGATAN yang diutarakan oleh Ustaz Fathul seperti yang telah KK siarkan paa minggu lepas. Umat Islam perlu berhati-hati dalam keghairahan untuk bersama-sama meraikan sambutan Krismas kerana dikhuatiri tindakan yang dilakukan bercanggah dengan adab dan etika Islam.

Perkara itu termasuk dari segi memakai pakaian Santa Claus dan ucapan Merry Christmas.
Pemahaman umat Islam berhubung perkara itu perlu ditangani dengan bijaksana memandangkan ada umat Islam berpendapat memakai pakaian Santa Claus atau memberi ucapan Merry Christmas tidak akan menyebabkan mereka menjadi kafir atau merosakkan akidah. Ini kerana ramai berpendapat tindakan itu sekadar untuk meraikan perayaan tersebut.

Bagaimanapun, Penasihat Eksekutif Jawatankuasa Himpunan Ulama Muda (Ilmu), Dr. Fathul Bari Mat Jahya berkata, pandangan umum itu tidak betul kerana Islam mempunyai etika dalam pemakaian, sebab itu ada pakaian yang boleh dipakai dan sebaliknya.

"Memanglah memakai pakaian Santa Claus tidak akan membuat kita jadi kafir atau akidah Islam tergugat tetapi Islam mempunyai tatacara berpakaian.

"Sebab itu ada hadis nabi menyuruh lelaki Islam membela janggut bagi membezakan dengan Yahudi dan Majusi.

"Jadi, mengapa kita perlu menonjolkan pakaian yang bercanggah dengan etika Islam," katanya kepada MalaysiaGazette.

Beliau berkata demikian bagi mengulas sambutan Krismas yang diraikan secara besar-besaran di pusat membeli-belah sehingga ada dalam kalangan pekerja di kedai-kedai memakai pakaian Santa Claus atas alasan untuk memeriahkan sambutan perayaan itu.

Jelas beliau, walaupun umat Islam mempunyai niat yang baik untuk bersama-sama meraikan Krismas namun jika niat tidak selari dengan tindakan, lebih baik tidak melakukannya.

Nasihatnya, dalam apa-apa perkara pun, umat Islam mesti mendahulukan agama berbanding lain-lain.

"Jagalah nilai dan etika Islam, kalau sesuatu perkara bercanggah dan tidak diizinkan, janganlah melakukannya," tambah beliau.












VIDEO SULIT 3 Yang Haram Di Halalkan !! "Mengapa #Syiah tetapi tidak Agama Lain" @Zahid_Hamidi @dsjamilkhir @tv3malaysia #HanyaDiKedah

Syiah yang Disia-siakan

Bukan niatku untuk mengeji malah untuk mencaci sekadar melukut ditepi ganjang, menyebarkan kebenaran. Perkara ini sebenar sudah berlaku lama dalam "jemaah" yang kononya memperjuangkan Islam. pendedahan pertama   Video SULIT !! "Aku Bukan #Syiah" dan Video SULIT 2 !! " Benarkan Aku Perjuangkan Syiah " kini menyusul pulak video pendedahan mengenai Mat Sabu yang dikatakan tidak menunaikan solah jumaat semasa kempen PRK 13 Di Pendang, Kedah. Tidak menunaikan solat juamaat satu hal lah.... tetapi ini berkaitan dengan kepercayaan yang diamalkan olehnya.. 




Tidak solat Jumaat. Meskipun solat Jumaat bersama jamaah, tetapi dia langsung berdiri setelah imam mengucapkan salam. Orang-orang akan menyangka dia mengerjakan solat sunat, padahal dia menyempurnakan solat Zuhur empat rakaat, kerana pengikut Syiah tidak meyakini kesahihan solat Jumaat kecuali bersama Imam yang ma'sum atau wakilnya.

 

Ustaz Ashiq Elahi Md Desa merupakan pengasas Pondok Kobah Pendang dan merupakan Timbalan Pengerusi Gabungan Institusi Pondok, Maahad Tahfiz dan Ilmuan Sunni (GIPTIS). Pernah menjawat beberapa jawatan dalam PAS sebelum ini dan termasuklah pernah menjadi jawatankuasa Majlis Syura Ulama PAS Kedah.

Bagai Mana untuk kita mengenai mereka :- 




Agama Islam adalah agama al-Haq, yakni agama yang benar. Umat yang menerima dan patuh kepada agama Islam adalah umat yang mulia dan diredhai Allah. Sebaliknya, jika mereka meragukan kebenaran Allah, mengubah peraturan dan hukum-Nya serta membantah firman-Nya, maka mereka adalah di dalam golongan orang-orang yang batil dan kebatilan itu pasti akan lenyap.

Akhir kalam untuk pendedahan siri 3 ini, nantikan Video 18Pl untuk tatapan penganut agama PAS....


Kecoh !! Laman Sosial Sebar Bakal Berlaku 'TSUNAMI' #FB @myberita


Sekeping foto sedang tersebar di laman Facebook yang mendakwa foto tersebut adalah gambar laut yang sedang bergelora di lautan Brunei.

Penyebar gambar tersebut juga mendakwa gambar tersebut diambil oleh kru helikopter.


Beliau turut mendakwa kerajaan Jepun telah mengeluarkan amaran tsunami akan melanda dalam masa 36 jam.


Tiada Amaran Tsunami Dikeluarkan Agensi Jepun-Jabatan Meteorologi

Agensi Meteorologi Jepun (JMA) tidak pernah mengeluarkan sebarang amaran akan berlaku tsunami dalam tempoh 36 jam di kawasan Borneo sebagaimana yang tersebar di laman sosial.


Menurut jurucakap Pusat Amaran Awal Tsunami Nasional Jabatan Meteorologi Malaysia, selain tidak mengeluarkan amaran tsunami, JMA tidak mengesan sebarang gempa bumi yang boleh mencetuskan tsunami.


"Kita telah periksa dengan JMA, mereka tidak ada keluarkan apa-apa amaran sama ada (mengenai) tsunami atau gempa bumi," katanya ketika dihubungi Bernama malam Khamis.

Beliau tidak menolak kemungkinan hujan lebat dan angin kencang di Sabah ketika ini mencetuskan panik dalam kalangan orang ramai yang mengaitkannya dengan kejadian tsunami.

Sementara itu, Pengarah Meteorologi Sabah, Abdul Malek Tussin berkata, pihaknya juga tidak mengeluarkan sebarang amaran tsunami. "Sayapun tak faham macam mana cerita begini boleh timbul," katanya.

Khabar angin bahawa tsunami akan berlaku di Borneo dalam tempoh 36 jam tersebar di laman sosial susulan sekeping gambar laut bergelora, kononnya diambil di kawasan perairan Brunei, dimuat naik di laman sosial termasuk Facebook.

Ia mencetuskan panik dalam kalangan penduduk Sabah, yang turut meluahkannyamenerusi media sosial. Lapor Bernama.


Khamis, 26 Disember 2013

Awek sekolah jadi tatapan umum ? @myberita #TURUN #RakyatPilihDataranMerdeka31Dis


Malang sungguh awek cun ini, tiba-tiba muka dia keluar blog. Kisah ini bukan hendak mengaibkan sesiapa sekadar berkongsi pendang dan pendapat berkenaan dengan Himpunan 31/12/2013 ANJURAN pihak tertentu. Kononya bantahan di anjurkan bertujuan mendesakan kerajaan menurunkan harga barang selain itu juga kos sara yang semakin tinggi.

Selain daripada petrol, gula, tarif elektrik dan tol, harga ROKOK juga dinaikkan. Rokok dihisap oleh penyokong Barisan Nasional, BN dan Pakatan Rakyat, PR di semua negeri. Perokok tegar tahu, harga rokok naik mencanak dan kini harga sebilangan jenama rokok mencecah RM12 sekotak untuk 20 batang. Kenaikan harga tertinggi, RM1.50 sen.

Ramaikah perokok di Malaysia ? Jom kita baca saranan dari Blog otai berserta kupasan menari  [ Klik Disini ] 

MENGAPAKAH TIADA GERAKAN MEMBANTAH KERAS KENAIKAN HARGA ROKOK ?


PAS Semakin Maju, Orang-Orang UMNO Semakin Memperlihatkan Ciri-Ciri "LANUN" . @Zahid_Hamidi @dsjamilkhir @tv3malaysia


Bila berpolitik secara berlebihan beginilah jadinya,orang Islam akan pergi kemana saja tempat ibadat org bukan Islam untk memburuk-burukan org islam dari parti lain yg tidak selairan dgn mereka atau dgn kata lain musuh mereka.Org Islam juga akan membenarkan pengikut ugama lain masuk kerumaha ibadat Islam dari kumpulan yg sealiran dgn mereka, utk merendah-rendahkan org Islam dari bukan kumpulan mereka.’Sejahil-jahil Umno’( kalaupun benar) perkara begini tidak berlaku selama ini. 


Berapa ramai pemimpin Hindu, cina & Kristian yang telah menganut Agama Islam.. Hasil usaha "Tarbiyah" Penganut Agama PAS dengan Slogan "PAS 4 aLL " Malah apa yang berlaku sebaliknya.. PAS pula yang bakal "Kristianisasikan".

KK : Cuba nak habiskan tajuk kat atas  org2 UMNO bersikap seperti lanun yg bersikap keras terhadap musuh musuh Allah dan terus menerus mempertahankan islam. 

Jihad Ekonomi

Jihad Ekonomi
Klik ke FB Jihad Ekonomi

www.Facebook.com/bnselamatkankedah

www.Facebook.com/bnselamatkankedah
SELAMATKAN NEGERI KEDAH [klik Gambar di atas]

http://www.darulamanfm.com/

Berita Pilihan Orang Kedah