Friday 31 January 2014

KEMALUAN TERDEDAH !! BUKAN SALAH @AnwarIbrahim #PRKKajang



Masih ingatkah lagi kisah selebriti ini… MEMANG MALU beb.. Bila kisah  didahkan kepada Masyarakat di Malaysia KK bukan apa Cuma nak manyampaikan hajat sahabat seperjuangan AGAR masyarakat terutamanaya di DUN tidak tersalah memilih buat kali ketiga… Mungkin orang kata, kalau kali pertama sebab KITA NAK CUBA..

Kalau kali kedua sebab KITA NAK BAGI PELUANG…. TAPI kalau kali ketiga ini NAK CARI PENYAKIT… 


Semakin hari semakin menampakkan kecelaruan penjelasan yang diberikan PKR berhubung isu ADUN PKR Kajang meletak jawatan untuk memberi laluan kepada Anwar Ibrahim bertanding di tempat berkenaan.

Sebagai rakan dalam PR, PAS juga terkejut dengan tindakkan kurang bijak yang telah di lakukan PKR atas alasan MEMBUAT GERAKAN TAKTIKAL untuk mengukuhkan PR di Selangor.

Sungguh tak logik alasan yang diberikan PKR kononnya mahu perkukuhkan PR di Selangor dengan membuat pertaruhan kerusi yang dimenangi PR sendiri. Lain la kalau pihak lawan PR yang mengosongkan kerusi yang dimenanginya dan pihak PR meletakkan Anwar Ibrahim untuk menjadi calon bagi memperkukuhkan PR di Selangor.

Baru-baru ini Pengarah Strategi Cap Ayam PKR, Rafizi berkata, "walaupun langkah memberi laluan kepada Anwar untuk bertanding di DUN Kajang tidak popular tetapi ia sesuatu diperlukan PR untuk menjadikan Selangor sebagai kubu kuat dan dalam masa sama menjadi wadah PR menawan Putrajaya".

Agak sangsi dengan dakwaan PKR mahu menjadikan Selangor sebagai kubu kuat PR.

Sekiranya ADUN Kajang tidak bertindak mengosongkan kerusi yang dimenanginya pada PRU13 yang lalu sekali pun, PR tetap kuat di Selangor dan menguasai 2/3 kerusi DUN Negeri Selangor pada PRU13 yang lalu.. Cuma yang kuatnya adalah PAS dengan DAP  yang masing memenangi 15 kerusi DUN berbanding PKR yang hanya mendapat 14 kerusi.

Strategi kepala hotak apa untuk memperkukuhkan PR di kubu kuat sendiri.?

Apa yang dapat lihat, tindakan memasukkan Anwar untuk memegang jawatan dalam Kerajaan Negeri Selangor bukannya untuk memperkuatkan PR.. Sebaliknya untuk memperkuatkan PKR di negeri terbabit yang sepatutnya di urus tadbir oleh kalangan pemimpin PAS.

Selangor merupakan antara negeri yang terkaya di Malaysia dan ianya boleh menjadi kilang duit bagi PKR untuk menampung gerakan politik mereka. Seandainya pada PRU14 ini PAS mampu mendapat kerusi lebih dari DAP dan PKR, maka pastinya PAS akan meletakkan Menteri Besar dikalangan mereka dan akhirnya agak sukar bagi PKR untuk menjadikan Negeri Selangor sebagai kilang duit untuk gerakan politik mereka.

Tidak kiralah sama ada bukan Anwar Ibrahim yang menjadi Menteri Besar Selangor asalkan tetap ada dikalangan pemimpin PKR yang mudah diperkudakan Anwar Ibrahim menjadi Menteri Besar Selangor selepas PRU14 nanti.

Untuk menyelamatkan keadaan PKR di Selangor maka Anwar terpaksa bertapak dalam Kerajaan Negeri Selangor walau pun bukan sebagai Menteri Besar Selangor selepas ini.

Harus di ingat bahawa PKR dapat menjadi pentadbir di Selangor selepas PRU13 lalu hanya disebabkan PAS dan DAP berkongsi jumlah majoriti kerusi. PKR melihat PAS sebagai satu ancaman untuk mereka hilang kuasa mentadbir di Negeri Selangor.- Pisau Kedah

jadi kepada Pengundi DUN Kajang, jangalah mudah sangat ditipu dan dikhianati seperti PRU13 yang lepas. Inilah masanya untuk menghukum PARTI mengkhianati AMANAH. 

Apatahlagi yang akan bertanding tu... PELIWAT seharusnya kita TOLAK PELIWAT dari bertapak di DUN Kajang. #HALAU 

No comments:

Post a Comment