Saturday 22 March 2014

Detik Cemas !! PM @NajibRazak Tetap Jua Hadir #SelawatPerdana #PrayForMH370



Assalam..

Subhanallah terharu melihat PM negara kita dan rakyat bersama2 dlm majlis memuji Allah dan Rasul ini berjam2.. tidak semua org yg Allah beri HIDAYAH-NYA utk berada dlm majlis2 MULIA begini..

JGn fikir ini kebetulan jika tidak Allah pilih mereka.. apatah lg DS Najib sbg pemimpin tertinggi.. yg penuh dgn kesibukan..

Doa Habib Syech yg amat menyentuh jiwa.. betapa kerdilnya kita ini.. hanya pd Allah jua kita memohon apa jua..

Rahmat Allah SWT mencurah2 di majlis begini.. menitis air mata.. DS Najib bersama2 dengan semua sama2 berselawat.. memuji2 Allah.. apakah ini masih tidak baik?

Allahu Akbar!!!

Semoga Rahmat dan Pertolongan Allah bersama Malaysia dan Kerajaan.. Ameen!

p/s: bandingkanlah dgn satu event lagi xjauh dr situ.. yg penuh dengan nista dan cacian.. apakah Allah nk pilih majlis cacian berbanding majlis memuji2 nama Kekasih-NYA?

petunjuk Allah sgt jelas.. hanya org yg beriman shj akan rasai mana satu madu mana satu racun..

Wallahualam..

bergema dengan alunan merdu bacaan qasidah dan selawat ke atas Nabi Muhammad SAW oleh ratusan ribu yang menghadiri majlis Selawat Perdana Malam Cinta Allah dan Rasul yang merupakan perhimpunan selawat ter besar pernah dianjurkan di pusat pentadbiran negara.  


Najib Razak bersama Habib Syech Al Seggaf pada Majlis Selawat Perdana 'Malam Cinta Allah dan Rasul' yang bertemakan Kesatuan, Perpaduan dan Persaudaraan di Dataran Masjid Putra, Presint 1, Putrajaya.

View image on Twitter

View image on Twitter

View image on Twitter









1 comment:

  1. Alahmdulillah.. Subhanallah.. inilah pemimpin yang kita sayangi.. beliau juga manusia..ada salah silap tp sejauh mana beliau mahu baiki diri dan rakyat..
    Rasa MAHABBAH antara pemerintah-ulamak-rakyat terpancar jelas dengan program ini.. sejak di jalankan secara besar2an di bumi Alor Setar.. kini ia terus menjadi WADAH menyatu Ummah..

    Majlis yang tiada langsung syubhah..jauh sekali caci maki.. hanya puji..memuji..puji..memuji..siapa..? ALLAH..ALLAH.. RASULULLAH.. ALLAH.. ALLAH.. RASULULLAH.. apakah hati org beriman masih tidak rasai Allah turunkan RAHMANT-NYA melalui semua ini..

    Allah mahu kita berkasih sayang.... bukan meniru satu kaum lagi yg tidak ubah meniru sifat Iblis Laknatullah.. mazmumah dan kebencian disuburkan setiap masa..

    Allahu Akbar indahnya Malaysia.. bila Allah uji kita.. pemimpin kita sedar.. mahu sujud diri pd NYA.. jgn kita jemput Murka Allah dgn menolak kebaikan2 ini dn memilih kerosakan..spt yg dibawa oleh suatu puak lagi..


    WALLAHU A'ALAM..

    p/s: Nampaknya MB kita juga cukup berminat dgn majlis2 mulia begini.. beliau hadir lagi wpun majlis ini telah diadakan di Kedah.. bukan semua org yg Allah campakkan hatinya keinginan mahu berada dlm majlis2 zikrullah ini.. pasti ada shj diversion dan alasan..

    SUBHANALLAH...

    ReplyDelete