Wednesday 30 April 2014

CERITA SEDIH : MOGA SAHABAT INI TERUS TABAH MENGHADAPI DUGAAN MENDATANG. #HanyaDiKedah

Malam ini, tiba-tiba aku dikejutan dengan berita sedih. Jiwa KK meruntum pilu, Apakah nasib pada sahabat ini akan berlaku kepada aku, kamu dan kalian semua jadikan ini pengajaran dan tauladan kepada  kita semua.

'BIAR JASA JADI KENANGAN'

Pagi tadi pukul 4am aku keluar rumah bawa isteri pegi hospital.  minyak dah merah. . Masa tu Tuhan saja tau perasaan aku. 

Aku hanya mampu doa kat Allah,  beri aku sampai kat hospital dan Alhamdulillah selamat sampai hospital diteman anak sulung aku.

Pukul 10 am.  anak sulung aku lapar nak makan,  dua dalam poket ada rm2.  aku minta dia makan roti planta dulu buat tahan lapar.  nasib baik anak2 aku dah biasa berlapar.  Alhamdulillah ada sahabat pinjamkan aku rm20

Pukul 2pm aku bawa anak aku balik,  kami masih lagi tak makan apa2.  sampai rumah terus makan meegie buat tahan perut. 

Apa yang aku nak cakap sebenarnya bukan untuk tarik simpati.  aku cuma terfikir inikah balasannya aku berjuang dlm media maya untuk umno. 

Dah sebelas bulan aku dijanjikan kerja utk aku sara anak2 aku.  tapi inilah hasilnya.  org kata macam2 tak pandai simpan duit dab boros. .. Bagaimana aku nak simpan duit dan boros sedangkan aku 11 bulan tak ada gaji. ..

Sehingga saat ini aku masih sabar menanti kerja untuk aku sara diri dan terus berjuang. ..

Tapi hari ini Tuhan tau hati aku sedaang menangis. .. Menangis kenangkan nasib aku dan keluarga. 

Aku sayangkan perjuangan ini,  aku sayangkan wadah perjuangan melayu iaitu umno tapi adakah umno itu sayang dan fikirkan aku. ..

Saat ini masih menanti kelahiran anak baru ku. .. Selepas azan nanti insyaAllah aku akan bisikkan di telingganya. .. Jangan jadi seperti aku,  jgn berjuang seperti aku,  jgn jadi pengemis seperti aku,  kita dihina nak,  kita dikeji nak !!

Tapi aku akan pesannya ' pertahankan agamamu dan tanahairmu. 

Wallahualam

"COPY PASTE"

KK : Moga dipermudahkan perjalanan sahabat ini.

No comments:

Post a Comment