Saturday 14 June 2014

PANAS !! CADANGAN PEMBINAAN AIRPORT DI KULIM : @cmLimGuanEng IRI HATI CUBA GAGALKAN RANCANGAN @MukhrizMahathir #HanyaDiKedah @NajibRazak @azeezPutera




Memang Bangsatlah dengan puak Ultra kiasu ini.. yang ditunjungi oleh REGIM DAP Lim Guang Eng. belum apa dah melompat bila DS Mukhriz Mahathir bercadang untuk membina international airport di Kawasam Sidam yang terletak di antara Bandar Kulim dan Sungai Petani.


Bila ada airport kat sana, kawasan sekitar situ boleh membangun dan ekonomi disekitar kawasan berkenaan akan terkena tempiasnya. lagi pula Kulim dan Sungai OPetani mempunyai kawasan perindustrian yang berteknologi tinggi. 

Satu perancangan yang bijak. International airport tu akan jadi hub penerbangan antarabangsa dikawasan utara. Bukan saja dari Kedah, malah Penang darat dan utara Perak juga boleh mengunakannya.


"Memang perlu Kedah memiliki L/terbang yang lebih berakomodasi.

Satu yang penting setiap tahun berapa ribu jemaah haji dari utara termasuk mengerjakan umrah.

Yang kedua dari srategik bisnes. Banyak pelabur boleh dapat menafaat nya. Juga karo-kargo dan logistik. Barang keperluan boleh menjadi kompetitif dan murah jika ada polisi bersepadu.

Mukhriz memang ada visi. LGE hanya mencari masaalah. FDI P.Pinang dan Sel turun mendadak sehingga mereka merayu Kerajaan Pusat semenjak kebelakangan ini. 

Pembangkan memang sinonim retorik hebat itu dan ini. Hukum ekonomi banyak bergantung kepada pelaksanaan untuk aktif. Mereka berpolitik dan hidup dengan kelentong rakyat. Jadi ke? "- Komen Blog

Bagaimanapun cadangan Menteri Besar kedah di kritik dan di pandang sinis oleh ketua menteri Pulau Pinang LIM GUANG ENG, yang dilihat mempunyai niat jahat dan berhati busuk...


Kepada Lim Guang Eng, baik lu jagalah hal negeri lu yang porak peranda tu... ADA HATI nak masuk campur hal orang. Bekalan air harap ehsan dari negeri Kedah jer...

opss !! kasar pulak bunyi nyer'.. hey !! Lim Guang Eng KK cuma nak ingatkan kat lu.. lebih baik lu repair elok-elok lu punya "Airport" yang selalu banjir tu...  

Hey!! Cina DAP RM250 Juta lu habiskan wang rakyat.. tetapi tetap berlaku banjir juga... apa lu bikin ma... Bila air naik, bau busuk pun datang sebab airport Penang berdekatan dengan kandang babi! Air limpahan najis babi boleh sampai ke Airport Penang !!

Sekarang ini, Kedah sedang memacu Ekonomi yang paling pesat melalui pelan traformasi, untuk suku pertama tahun 2014 ini saja, RM 4 bilion pelaburan masuk ke Kedah dan meletakkan Kedah di tangga kedua selepas Sarawak yang mencatatkan pelaburan dalam sektor yang sama sebanyak RM8.26 bilion. 

MAKA sebab itulah Pemimpin DAP bangsat... sentiasa akan melakukan pelbagai taktik busuk untuk mengagalakan usaha baik MB Kedah DS Mukhriz Mahathir untuk mewujudkan Lapangan Terbang Antarabangsa di Kedah.  

KK : Memang LCM banyak busuk macam "bangkai" ...

No comments:

Post a Comment