Sunday 1 June 2014

Selamat Pengatin Baru : Kahwin Dengan Sepupu Sepapt Artis. @inspirasiislami


Ok.. sekadar aku nak kongsi jer, 'just' nak rileks2 minda. Cerita ni aku kutip dari 'inbox' mesej jer' dimana kalau aku sebut nama kampung ni' mesti korang pembaca akan kenal.

Walimatulurus ini telah berlangsung pada 1 Jun 2014. Dimana anak kepada tokoh agama ini seorang wanita akan dikahwinkan dengan seorang saudara sepupu sepapat artis yg dikira top juga pengacara serta penyanyi terkena Aril AF dan Allahyarham IrwanPilus.  (Gambar Hiasan)

Bukan KK nak mempertikal jodoh pertemuan tersebut, tetapi ada sesuatu disebalik berlansungnya majlis ini. Walimatulurus atau majlis persandingan ini akan menjadi lain pada yang lain. Kerana makan beradap, disediakn  pelamin untuk menyarung cicin tetap disediakan jadi adakah perlakuan ini satu bidaah ? Kerana tokoh tersebut pernah menegur parlakuan ini.

Malah kalau sebelum ini tokoh tersebut pernah menjatuhkan hukum dan menegur perbuatan dan meniru adat tersebut kepada pengikut malahan jiranya. Dimana hilangnya nasihat dan hukum terserbut ketika berlansung walimatulurus dirumah beliau.
Luahan dari kekeliruan...

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

Post a Comment