Sunday 20 July 2014

#PerlimenBaling : Mengapa Rakyat Baling Pilih DS @Azeezputera ? @NajibRazak @MukhrizMahathir #KedahSerataRata


Majlis Penyampaian Zakat peringkat Parlimen Baling kepada golongan kurang berkemampuan fakir miskin, ibu tunggal, warga emas dan OKU dan pesakit terlantar bersempena Aidilfitri. Seramai 1100  Orang yang menerima sumbangan. Penympaian Sumbang ini adalah inisiatif dari Ahli Parlimen Baling Dato’ Sri Haji Abdul Azeez Bin Hj. Abdul Rahim. Sumbangan zakat ini disampaikan oleh  beliau sendiri bersama dengan kempimpinan Bahagian Baling.


Kedatangan Syawal yang bakal menjelang tidak lama dengan sumbangan ini akan lebih bermakna buat penerima sumbangan dari sekitar Parlimen ini.

"Bagi memastikan sumbangan zakat ini diserahkan kepada mereka yang layak seperti fakir miskin, ibu tunggal, warga emas dan OKU dan pesakit terlantar kita (Pejabat Parlimen) sendiri turun padang untuk mencari golongan tersebut di kampung-kampung dengan bantuan pemimpin-pemimpin setempat.

"Program tanggungjawab Ahli Parlimen yang di pilih oleh rakyat Baling. Program ini diadakan setiap tahun pada bulan Ramadan bagi meringankan beban kewangan golongan kurang berkemampuan," katanya.




KK : Bagi aku.. untuk persoalan di atas ada kerana pemimpim dan rakyat Baling sentiasa berkongsi rezeki dari Allah. Berkat kepimpinan, kemakmuran yang di redhoi Allah. 


No comments:

Post a Comment