Friday 18 July 2014

Tragedi #MH17 : Ketua Pemuda Salahkan @MAS Ikut Laluan Konflik.


Nasib la PAS dapat ketua pemuda yang 'bengong' dan bebal. Kalau hendak keluarkan sebarang kenyataan berfikirlah secara waras. Bukan Penerbangan MAS saja yang ada kat dunia ni boleh sesuka hati untuk ubah laluan penerbangan.


Patut pun anak-anak belaan PAS meroyan sekarang ini.. untuk pemimpin Muda PAS kalau kau nak tunjuk cerdik pun agak2 la...

Laluan bagi MH17 itu telah disahkan selamat oleh Perdana Menteri pada sidang Media awal pagi tadi. Berita penuh boleh rujuk di Berita Harian Online .

Laluan bagi sesebuah pesawat sudah ditetapkan dan ini mesti dipatuhi oleh setiap syarikat yang mengendalikan pesawat. Jika tidak dipatuhi, perkara buruk seperti pelanggaran atau kemalangan jiwa boleh berlaku.

Mustahil laluan yang didakwa pilot 'rekaan The Telegraph' itu tidak selamat kerana laluan itu bukan sahaja digunakan oleh syarikat penerbangan Malaysia Airline (MAS). Laluan udara itu juga turut digunakan oleh Singapore Airlines, KLM Royal Dutch Airlines, Thai Airways dan Air Asia.

Jelas bahawa Ketua pemuda PAS yang bodoh sombong, sengaja cuba mempolitikan Nahas MH17 dan mahu menuding jari kepada pihak MAS atau kerajaan Malaysia bahawa punca berlakunya tragedi MH17 ditembak jatuh adalah kerana kesilapan laluan yang tidak selamat seperti yang telah ditetapkan. Ini adalah tidak benar sama sekali.

No comments:

Post a Comment