Sunday 6 July 2014

UNTUK GEREJA YE !! TAPI MASJID TAKUT JADI FITNAH !!


Apa punya Dasar ni.. ADUN Bangi !!

"Mohon maaf. Parti telah arahkan kami supaya TIDAK memberi apa2 sokongan. Supaya mengelak daripada fitnah dan tuduhan. Arahan parti."

Jawatankuasa Penaja Masjid Al Hidayah Seksyen 5 Bandar Baru Bangi kesal dengan tindakan Majlis Perbandaran Kajang (MPKJ) merobohkan khemah karnival Ramadan yang dianjur bagi mengutip dana pembinaan masjid. Jawatankuasa Penaja Masjid Al Hidayah, Abd Basir Karimon berkata, pihaknya membuat permohonan penganjuran bazar juadah dan karnival Hari Raya di tapak kosong bersebelahan surau Al Hidayah pada 9 Jun lalu. Pihak MPKj hanya memberi kebenaran untuk bazar juadah manakala permohonan karnival ditolak tanpa alasan kukuh.


Abd Basir berkata, tujuan asal penganjuran bazar adalah untuk mengumpul dana pembinaan Masjid Al Hidayah Seskyen 5 yang sudah tertangguh lebih empat tahun.

Dana sebanyak RM20,000 yang dijanjikan diberi syarikat dilantik masjid bagi menguruskan karnival tersebut akan digunakan untuk tujuan pembayaran kepada perunding dan arkitek. Malangnya jelas Abd Basir belum sempat peniaga memulakan perniagaan dan kutipan dana dibuat, 41 khemah perniagaan yang didirikan awal Ramadan lalu diroboh MPKj, pagi tadi.

Difahamkan, penganjuran karnival tersebut tidak mendapat sokongan wakil rakyat kawasan atas sebab ia boleh menimbulkan isu sensitif. “Karnival ni bukan boleh timbulkan apa-apa isu perkauman dan sebagainya, saya kesal permohonan terus ditolak sebelum mendengar ‘suara’ dan rayuan kami terlebih dahulu,”katanya.

Penolong Pengarah Unit Perancangan Korporat dan Perhubungan Awam Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), Kamarul Izlan Sulaiman pula berkata, majlis  tidak beri kebenaran penganjuran karnival dan hanya meluluskan tapak berniaga juadah Ramadan di lokasi tersebut. 

Notis amaran sudah diberi beberapa kali termasuk yang terakhir semalam meminta penganjur membuka khemah perniagaan, tempoh berakhir namun penganjur didapati ingkar arahan. Menyentuh tujuan karnival untuk mengutip dana pembinaan masjid, Kamarul berkata, pihaknya sudah mengadakan perbincangan dengan jawatankuasa pembinaan tersebut.

Sementara itu, usaha Sinar Harian mendapatkan Adun kawasan berkenaan gagal dan beliau tidak dapat dihubungi bagi mendapatkan penjelasan dan maklumbalas berhubung isu tersebut.


BENARLAH bagai dikata, Parti yang hanya bertopeng kononya mempujuangkan islam sudah jauh menyimpang. Sudah jauh tersasar dan disesatkan oleh syaiton tiada lagi landasan islam tetapi kian hampir di Kristianisasikan oleh LGE dan Anwar Iibrahim.

Mana pergi ADUN-ADUN PAS yang manjoriti besar dalam DUN Selangor !!!!

No comments:

Post a Comment