Sabtu, 19 Mac 2016

#Bangsat !! Ini kah jenis manusia yg dikatakan saitan yg bertopengkan manusia..

Apakah org mcm ni nk suruh kita hurmat nk suruh kita sanjung dan nak suruh kita puja....?


Kupasan menarik oleh Ramli Ismail-

Tun lah yang mendaftar semula umno, Tengku razali dan konco2ya lah yang merosakkan umno. Mana mungkin aku boleh melupakan jasa2 Tun M yang berhempas pulas mengasaskan semula UMNO
Tetiba ada mangkuk ayun mana kata kat tun tak kena itu dan ini, Yg dok kata kat Tun M tu pn.. dia pun naik atas jasa dan kudrat tun yang mengangap dia sebagai anak yang di asuh di didik dan di tatang macam minyak yg penuh.

Bila dia dok atas dia plak peburuk Tun M.. Tak cukup dengan dia saja peburuk dan perbusuk Tun.. dia upah org pulak untuk peburuk dan perbusuk Tun dengan pelbagai tipu muslihat dan mereka2kan cerita buruk tentang Tun..

Tak cukup dgn org2 yg di upah merka cerita buruk Tun maka dia suruh pulak menteri2 dan hulubalang dia pulak peburuk tun...

Masih Tak puas hati lagi dengan apa yg dia buat terhadap TUN maka dia arahkan semua agency2 kerajaan untuk peburuk TUN..

Masih belum puas lagi dia  Upah pulak org suruh buat itu ini kat TUN. Dengan bemacam2 helah dan cara.

Oh Masih kurang puas lagi dia menghentan TUN dia cari dan ambil pula org2 yang sekian lama bermusuh dengan TUN daripada Lalang2 dan talibarut2 DAP PKR dan 46 untuk menambahkan cengkaman untuk menghentam TUN dengan mereka2kan cerita serta mencipta cerita2 baru yg tak masuk dik akal semata2 untuk memburuk2 dan menamatkan riwayat TUN..

Apakah org mcm ni nk suruh kita hurmat nk suruh kita sanjung dan nak suruh kita puja....?

[3/18, 12:29 AM] Ramli Ismail:

Ini kah jenis manusia yg dikatakan saitan yg bertopengkan manusia..

Ini kah juga jenis manusia seperti SI TANGGANG yang menghina ibu bapa sendiri dan menderhaka kepada kedua ibu bapakya..

Jasa2 TUN M terhadap dia amat lah besar  dan terlalu besar mkin tak dapat dilafaskan dengan perkataan..

Rasaya pada saya Jasa2 yang TUN berikan pada dia.. Emak dan  bapak dia pun tak mampu dan tak boleh bagi..

Kawan2 dia pun lagi lah tak kan boleh bagi seperti mana dia hidup seperti sekarang..
Ramli Ismail: 

Awat teroh mana  sangat buruk perangai TUN sehinga dia sangup perlakukan sedemekian rupa terhadap TUN..


Apakah langsung tidak ada akai nk boleh pikir..

Apakah dia ni juga dari jenis manusia yg di katakan sebagai SYAITAN yg bertopengkan MANUSIA  atau apakah dia ni juga dari sejenis  manusai seperti SI TENGGANG derhaka..

Bila Mak bapak yg melahirkan dia membesarkan dia mendidikan dia memberi ilmu pada dia..

Dan bila dia dah besar dan bertenaga serta gagah perkasa maka mak bapak dia yg semakin uzur dan semakin ilang tenaga dia sangup menendang mak bapa dia ke dalam longkang..

Terajang mak bapak dia masuk parik.... Sumbat mak bapak dia dalam telaga buruk.. Membruk Menghina dan mencemuh mak bapak dia sendiri hanya kerena mak bapak dia menegur apa yg dia buat dan dia lakukan yg mak bapak dia lihat apa yg dia lakukan adalah salah...

Bila mak bapak dia tegur dia melenting dia perbodohkan mak bapak dia..

Bila mak bapak dia bg segala2ya pada dia... Dan dia pun dah dapat segala2ya dan dia dapat pulak bini yg di katakan cantik montel.. tapi perangai seperti ibu pelesit dan ibu syaitan.. maka dia dengan sekelip mata berubah fikiran..

Maka segala nasihat pandangan dan tunjuk ajar serta panduan yang mak bapak berikan dan di terima dengan penuh janji ketika itu telah di abai dan langsung di ketepikan segala janji2 semata2 hanya kerana menurut kehendak isteri..

Segala2 cakap bini di turuti.. Segala kehendak bini di patuhi..

Di sebabkan dia terlalu dan amat takut dan sayangkan bini maka dia  sangup tendang mak bapak masuk longkang..


Sangup peburuk mak bapak sendiri. Sangup memfitnah mak bapak sendiri..

Apakah dia ini dari org jnis manusia mcm ni samgup membunuh mak bapak sendiri sekiraya mak bapak tak setuju apa yg dia nk buat walau pun mak bapak dia tegur dia di atas pekara yg benar..

Kalau Mak bapak dia tegoq dia jangan mencuri hak org jangan menyamun hak orang lain kerana ini pekars yang tak baik...

Maka dia pun akan naik angin.. Kalau dia naik amgin 40% bini dia pulak naik angin 120%...

Org mcm SI TENGGANG ni kah yang nak suruh kita hormat.. org mcm ni ka nk suruh kita sanjung dan puja dan seterusya nk suruh kita pertahankan...

Adakah Nabi suruh kita hurmat  org jenis macm SI TENGGANG ALAF BARU ni...

MAKA TEPUK LAH DADA TANYA LAH IMAN....

Sekiraya dia ni dari Org yang jenis macam ni maka ia ibarat celaka yg menimpa diri kita dan bangsa kita, Kalaulah kita masih tak celik mata pekakkan telinga dan  masih menyokong manusia yg bertopengkan syaitan ibarat seperti SI TENGGANG yg sangup menghina ibu dan bapaknya . maka org yg juga bersubahat dengan si tengang ni.. juga akan menangung akibatya.. seperti mana si tengag dengan istri serta para nakhodaye kena azab dan seksaan drp pembalasye yg maha berkuasa lagi maha agung..

Ini lah dia jenis manusia yg selalu mak bapak jadi mangsa.. kadang2 terfikir juga  kalau ku tahu ia akan jadi anak derhaka..maka lebih baik dia di tanam saja hidup2 semasa dia masih bayi lagi.. tak guna anak ini di didik dan di besarkan kalau hanya untuk derhaka kepada ibu dan bapaya
Ini lah dia si tengang moden..

Apakah si 'dia'  boleh di angap seperti seperti SI TENGGANG  moden masa kini yg boleh di jadikan contoh untuk jenerasi akan datang....

Sumber dari Facebook : Ramli Ismail
[3/18, 12:21 AM]


Kadang kadang dok  fikirkan akal manusia yang di katakan hebat daripada binatang, pada hal binatang allah bagi otak je akal tak bagi, jika allah bagikan akal kepada binatang nescaya binatang pun pakat dok gelak kat manusia .. kegagalan urus takbir negara dah nyata ada unsur kepentingan diri pun .
Hairan aku hairan..

P/S : “Kita Semua Akan Pergi, Akhirnya”

Jihad Ekonomi

Jihad Ekonomi
Klik ke FB Jihad Ekonomi

www.Facebook.com/bnselamatkankedah

www.Facebook.com/bnselamatkankedah
SELAMATKAN NEGERI KEDAH [klik Gambar di atas]

http://www.darulamanfm.com/

Berita Pilihan Orang Kedah