Sunday 24 August 2014

Hot !! EKSPO DUA NEGARA MALAYSIA & THAILAND (SDSI/OTOP) DI PEKAN BALING. #KedahSerataRata

Secara rasminya Ekspo Dua Negara antara yang menggabung kedua-dua peniaga dari Baling, Malaysia dan Yala, Thailand berkongsi lokasi memasarkan produk barangan negara masing-masing. Ekspo yang di rasmikan oleh timbalan Speakel DUN Kedah merangkap ADUN Kawasan Bayu YB Datuk Azmi Bin Husin. Turut hadir bersama The Gavernor Of Yala Province MR Dejrath Simsiri mewakili Negara Thailand.


Bertempat di Dataran Teksi Pekan Baling, bermula 22 Ogos 2014 dan akan berakhir 27 Ogos 2014 . Ekspo ini akan beroperasi bemula jam 10.00 pagi dan akan berakhir jam 10:00 malam. Selain ekspo jualan, pengunjung juga akan dihiburkan dan diserikan dengan persembahan kebudayaan dari negara masing-masing pada sebelah malamnya.



Ekspo ini adalah untuk mengeratkan lagi hubungan dua hala negara tersebut dan juga memperkenalkan produk-produk keluaran negera dan juga hubungan silatulrahim masyarat Melayu islam Yala dan penduduk islam islam di Derah ini. Program ini, sebagai pengisian sepena ambang Medeka 2014 di Daerah Baling yang di anjurkan oleh usahawan Perniagaan NADI. 



No comments:

Post a Comment