Monday 20 October 2014

BARUA MEMANG SUKA ANJING !!


Tak kan ngan binatang anjing si minah nak 'stim' banyak benda lain lagi...

"Sesiapa yg memelihara anjing, kecuali anjing untuk menjaga haiwan ternak,berburu atau menjaga tanaman, maka akan dikurangi pahalanya setiap hari sebanyak satu qirath."


Hadis riwayat muslim..


Malas nak ulas panjang, KK petik status orang jer yang bertulis.. Kisah pelacur masuk syurga kerana selamatkan anjing dijadikan modal untuk pancing orang supaya pegang anjing, malah ada yang bela anjing juga atas kisah ini Dalam Quran dan hadis ada menceritakan bermacam lagi cara untuk jadi ahli syurga, kenapa tak nak ikut ?

Islam ajar jauhi zina (baik lisan, penglihatan, dan perlakuan), patuh perintah Allah dan jauhi larangan- Nya, menjaga kemaluan, memelihara aurat, berjihad ke jalan yang benar, kerjakan solat, tunaikan zakat, sayangi dan hormati ibu bapa, berbuat baik kepada jiran tetangga, jauhi dosa-dosa besar.


Sungguh banyak jalan ke syurga, mengapa sempitkan pemikiran nak samakan diri dengan kisah "pelacur masuk syurga" sahaja?

Kelab Che Det





2 comments:

  1. Takkanlah kerana politik anjing haram kena dukung macam kucing..

    ReplyDelete
  2. Salam,

    AMAT SEDIH sekali dengan tragedi ini.. apakah mereka ini betina2 bertudung yang sudah digelapkan hati dengan politik pluralisme??
    kerana inilah tanda2 kejatuhan teruk dan penghinaan Allah SWT buat bangsa Melayu. Bangsa Melayu Allah Swt muliakan sejak berabad dulu kerana lemah lembut dan terima Agama dengan ketaatan tanpa soal.. kerana patuhnya pada Raja. Sifat ini Allah muliakan umat Melayu dengan kesopanan, dam menjaga Agama lebih 'atas' dari jalur asas seorang hamba. Maknanya org Melayu dulu2 cukup tegas dalam berAgama tapi dalam lingkungan Tassawuf.. iaitu lemah lembut..

    tp sekarang.. kehancoran.. bila hati mereka tidka ada rasa sayang pada Agama, melogik akal kan AGama berteraskan nafsu.. yg haram dan syubah di amalkan.. maka tiada istimewa apa lagidah Melayu berbanding umat Islam lain.

    Dan dgn injakkan sedikit demi sedikit ini menjauhi Agama.. maka ingatlah Allah SWT juga akan semakin jauh.. bila Jauh dr Rahmat Allah maka yg dekat akan tiba ialah MURKA Allah SWT.

    bab Najib berat ini di permain2kan dan diringan2kan dengan alasan2 munafik dan penuh musyrik. Untuk apa maslahat menganjurkan benda sia2 begini? Begitu banyak umat Islam yanag LALAI dengan SOLAT, dengan HUKUM, Zina dan sebagainya mengapa tidak dikempenkan pada hal2 yang begini?

    Inilah dakyah kuffar dan golongan munafik yang tidak letih untuk memesongkan Aqidah dan mata hati umat Islam pada Agama Allah.. selembar demi selembar di urai keluar Islam dari jiwa2 umat.. inilah yang Nabi SAW gambarkan di zaman ini..

    Semoga Allah berikan HidayahNYA atau turunkan Azab buat perosak2 ini sebagai IKTIBAR.

    Ameen!

    ReplyDelete