Monday 14 July 2014

Panas !! DS @azeezputera Ahli #ParlimenBaling Bertemu Warga Pondok Misbahulfalah Parit Panjang. @SinarOnline @NajibRazak


Pondok ini tidak dapat dipisahkan dengan nama Allahyarham Tuan Guru Haji Omar Zuhdi yang gigih menghidupkan pondok ini dengan menampung ribuan para penuntutnya sejak dibuka semula pada tahun 1957 hingga sekarang. Nama Tuan Guru ini menjadi lebih terkenal kerana beliaulah ulama di Kedah yang mengeluarkan fatwa Allahyarham Ustaz Ibrahim Libya dan sejumlah para pengikutnya yang terkorban dalam peristiwa berdarah Memali sebagai mati syahid dan kesemuanya dikebumikan di Parit Panjang berdekatan dengan kawasan pondok yang terkenal ini. Sumber : Pondok Misbahul Falah Parit Panjang

Ikuti coretan Azeez Rahim .....

"Sempat saya bersahur dan solat subuh di Madrasah Misbah Al-Falah,Kg Lanai pada pagi tadi..Sesungguhnya Madrasah ini banyak meninggalkan Nostalgia dan kenangan kepada saya.Disebabkan Madrasah inilah yang membawa saya untuk menjejakan kaki kali pertama ke Baling pada tahun 1998 bagi membantu memberikan sumbangan kerana ketika itu Madrasah ini telah mengalami kebakaran..


Pertemuan yang menyetuh jiwa saya pada pagi tadi dengan Pengetua Madrasah Nisbah Al-Falah iaitu Ustaz Mat Mokhtar dan ustaz-ustaz lain yang merupakan rakan-rakan saya ketika kali pertama saya menjejakan kaki di Bumi Baling ini..Walaupun ketika itu saya tidak mempunyai sebarang darjat dan pangkat malah tidak terlibat dengan mana-mana parti politik pun..Dengan niat untuk membantu madrasah yang terbakar dan pada hari ini Allah telah menaikkan sedikit darjat saya sebagai Ahli Parlimen Baling bagi membantu dan menjaga rakyat Baling dengan tanggungjawab yg telah diamahkan kpd saya..Terima kasih Ya Allah,sesungguhnya aku bersyukur pada Mu kerana telah menggerakan hati dan sanubari hamba Mu ini untuk menjejakkan kaki ke Baling bagi membantu Madrasah ini pada tahun 1998..Hari ini Baling telah menjadi sebahagian dalam hidup saya dan hidup saya juga adalah sebagian daripada Baling...."

sumber : Azeez Rahim








No comments:

Post a Comment