Monday 22 October 2018

GEMPAR !! Penemuan Beberapa Buah Terowong Misteri Di Kampung Siput, Mukim Siong Baling !!


pelbagai andaian dari kalangan penduduk kampung sekitar, ada yang kata milik Komunis, ada cakap milik Tentera jepun ada yang cakap milik orang kampung untuk berlindung dari serang musuh... namun semua masih lagi misteri....

assalamualaikum & salam sejahtera seluruh bani nusantara.

Explorasi ke terowong lama tinggalan komunis yang tidak diketahui umum. Dipercayai terowong ini merupakan antara yang dibina ketika #Darurat 1948-1968 ?, Lokasinya di Bukit Ibu Daerah Baling, Negeri Kedah.

Tinjauan kami mendapati ada empat Terowong disekitar Bukit Ibu, ini dan hamba percaya pasti ada banyak lagi terowong laluan rahsia yang masih belum ditemui disini.

WAllahua'lam.

"Terowong ni dgn tidak sengaja ditemui oleh sahabat tuan, Amizan Jaafar dan sahabat beliau tuan zainal ketika mencari pokok orkid di bukit ibu.Terowong ini mmng tidak diketahui umum termasuk penduduk kampung sendiri,jika ada pun hanya dengar cerita dari mulut ke mulut dan tidak melihat dengan mata kepala..dan tidak pula diketahui samada sudah direkodkan oleh pihak ATM..Ada baiknya kawasan ini dijadikan salah satu tarikan pelancong sejarah yang ada utk kebaikkan dan manfaat penduduk kampung".







Sumber dari FB :

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2372845086075257&id=100000493654277

https://www.facebook.com/syedyna

No comments:

Post a Comment