Saturday 13 October 2018

SEDIH !! APA SUDAH JADI SUKARELAWAN APM/JPAM ? @JPAMPUTRAJAYA @jpmgov_ @chedetofficial





Anggota Angkatan Pertahanan Malaysia APM yang dahulu dikenali sebagai JPAM meluahkan rasa kecewa kerana sudah 3 bulan tidak di bayar elaun diatas perkhidmatan mereka.

luahkan dicoretkan dilaman F/B Mohd Faizol Ab Aziz.

Kerjayaku 1 keluarga yg besar...Tanpa anggota sukarela ini,Apm takkan bergerak...Apm bertugas xkira masa,berada d mana2 shja...hanya terima elaun utk berkhidmat kpd komuniti...namun apabila elaun gagal dibayar 3 bln ni adakah mereka blh bertahan..aku hanya mampu melihat seorang demi seorang pergi walhal hatiku kecewa dan sedih..perginya mereka aku xdpt menghalang msg2 punya komitmen dan tanggungjawab msg2...bkn sng nk membentuk sebuah pasukan,yg dh punya ilmu dan pengalaman...dan bkn sng utk membentuk semula...wira yg tidak didendang semoga jasa2 mereka yg berkhidmat secara sukarela ini mendapat ganjaran dr yg maha Esa...PRAY 4 APM...

Pengorbanan anggota APM juga seperti anggota Bomba yang sentiasa bersedia berkhidmat untuk masyarakat. Mereka juga terdedah dengan bahaya dan risiko tinggi apabila menjalankan tugas.

Jika memang betul elaun anggota APM disekat, tidak dibayar atau dibayar lambat, diharapkan isu ini dapat diselesaikan secepat mungkin untuk kebaikan anggota APM kerana mereka juga sangat penting demi keselamatan masyarakat.

P/S : Ada anak dan isteri yang perlu disuap perut mereka. Anggota-anggota APM bukan malaikat.

No comments:

Post a Comment